Pralniomaty ruszyły w Polskę

Od pralniomatów rozpoczynamy prezentowanie zgłoszeń, które wpłynęły w II edycji akcji „Klient zobowiązuje".

Aktualizacja: 27.10.2014 14:28 Publikacja: 17.10.2014 12:37

Pralniomaty Hi’Shine to urządzenia umożliwiające nadanie i odbiór prania bez szukania specjalnego pu

Pralniomaty Hi’Shine to urządzenia umożliwiające nadanie i odbiór prania bez szukania specjalnego punktu.

Foto: materiały prasowe

Drugą edycję konkursu rozpoczynamy od zaprezentowania produktu, w który zaangażowany jest także laureat pierwszej edycji, czyli InPost.

Partnerami konkursu, podobnie jak w poprzedniej edycji, są Getin Bank oraz organizacje Pracodawcy RP, Krajowa Izba Gospodarcza i Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

Dostępne całą dobę

Pralniomaty Hi'Shine to urządzenia umożliwiające nadanie i odbiór prania bez szukania specjalnego punktu. Jak czytamy w zgłoszeniu, wystarczy zostawić odzież w jednej ze skrytek, a już następnego dnia po nadaniu można odebrać ją czystą i wyprasowaną.

Jak zostało podkreślone w formularzu, ceny usługi są niższe w stosunku do standardowych pralni. Dostępne są również, jak standardowe paczkomaty, przez całą dobę.

– Cena usługi jest o ponad 15 proc. niższa w porównaniu z tradycyjnymi pralniami, a konsumenci mogą korzystać z nowej usługi w dogodnym dla siebie momencie – w drodze do pracy, sklepu czy tankując na stacji benzynowej. Płatności dokonuje się kartą płatniczą lub zbliżeniową – mówi Łukasz Nowiński, prezes firmy Aqmet.

Właśnie to przedsiębiorstwo jest autorem pomysłu na urządzenia, natomiast projekt realizowany jest z należącą do Grupy Integer.pl spółką InPost oraz siecią pralni 5asec. Projekt jest także współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu operacyjnego „Innowacyjna gospodarka".

Obecnie działa już 50 pralniomatów Hi'Shine, a w najbliższej przyszłości liczba urządzeń ma się podwoić. Z rozwiązania mogą korzystać mieszkańcy Warszawy i Krakowa, jednak już niebawem pojawi się ono także w innych miastach Polski.

Urządzenia są dostępne w wybranych lokalizacjach w pobliżu centrów biurowych i handlowych, supermarketów, stacji benzynowych, a także na terenie osiedli mieszkaniowych.

Ambitne plany ?rozwoju w całym kraju

– Firma Integer lubi nas zaskakiwać innowacyjnymi rozwiązaniami, które w szybkim, działającym w rozkładzie 24/7 życiu dają klientom niestandardową dostępność do standardowych usług  – mówi Agnieszka Durlik-Khouri, rzeczniczka Krajowej Izby Gospodarczej. – Pomysł jest ciekawy i nowy, z pewnością skierowany do klientów dużych miast pracujących w niestandardowym wymiarze czasu pracy.

Jak czytamy w formularzu zgłoszeniowym, złożenie zlecenia trwa kilka sekund, a całodobowa dostępność urządzeń pozwala zapewnić użytkownikom dużą elastyczność odbioru ubrań – czyste i wyprasowane pranie jest do odbioru już następnego dnia.

Wśród najważniejszych założeń towarzyszących powstaniu pralniomatów były oszczędność czasu konsumentów, szeroka dostępność urządzeń oraz zapewnienie konkurencyjnej ceny nowej usługi w odniesieniu do tradycyjnych pralni. Wszystkie te cele udało się zrealizować dzięki zastosowaniu najnowszych technologii informatycznych oraz rozwiązań logistycznych.

Było to możliwe dzięki połączeniu sił różnych firm: twórcą i operatorem urządzeń jest Aqmet, za logistykę odpowiada z kolei znany z paczkomatów InPost. Za samo pranie ubrań odpowiada z kolei firma 5asec, lider branży usług pralniczych na polskim rynku, posiadająca największą i najlepiej wyposażoną technologicznie sieć pralni.

Usługa w formie testów ruszyła na dwóch urządzeniach już kilka miesięcy temu. W planach jest uruchomienie następnych 100 w Warszawie i Krakowie oraz kolejnych 100 w pozostałych aglomeracjach w kraju.

Projekt jest reakcją na szybko zmieniający się rynek usług pralniczych, który koncentruje się wokół placówek zlokalizowanych w centrach handlowych. Ponieważ centra generalnie powoli tracą klientów, autorzy pomysłu uznali, że trzeba do nich wyjść do innych miejsc, a liczba niezależnych pralni zdążyła już mocno spaść.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora, p.mazurkiewicz@rp.pl

Jeszcze jest czas na zgłoszenia

Firmy wciąż jeszcze mogą zgłaszać rozwiązania innowacyjne i podnoszące poziom obsługi klienta. Nagrodą w konkursie prowadzonym przez „Rz" jest Pieczęć Marki. Konkurs jest otwarty dla wszystkich firm – niezależnie od ich wielkości czy też reprezentowanej branży. Nieważny jest także stopień skomplikowania wprowadzonego rozwiązania, choć premiowane będą te najbardziej innowacyjne. W poprzedniej edycji otrzymaliśmy ponad 80 zgłoszeń, z których na łamach „Rz" zostało zaprezentowanych dziesięć najciekawszych. Wśród zgłaszających były koncerny z wielu branż, jak Tauron, który wprowadził scentralizowany i znacznie bardziej wydajny model telefonicznej obsługi klienta, czy handlowa grupa Tesco z systemem elektronicznych etykiet cenowych na sklepowych półkach. Prezentowane były także dwie sieci prywatnych przychodni medycznych – Lux Med i Enel-Med – z elektronicznymi systemami przyjmowania oraz odwoływania rezerwacji wizyt lekarskich. Ubezpieczeniowa Uniqa zgłosiła pilotażowy projekt automatów do sprzedaży polis OC na stacjach benzynowych.

Drugą edycję konkursu rozpoczynamy od zaprezentowania produktu, w który zaangażowany jest także laureat pierwszej edycji, czyli InPost.

Partnerami konkursu, podobnie jak w poprzedniej edycji, są Getin Bank oraz organizacje Pracodawcy RP, Krajowa Izba Gospodarcza i Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

Pozostało jeszcze 95% artykułu
Biznes
Postulaty gospodarcze kandydatów na Prezydenta. Putin nie przyleciał do Turcji
Biznes
Brytyjski koncern Jaguar nie planuje produkcji samochodów w USA
Biznes
Tysiące dronów Macierewicza wreszcie dolecą. MON kupuje Warmate’y
Biznes
Sankcje na Rosję uzgodnione. Kolejne setki miliardów dla USA