Daimler poinformował jednocześnie, że nie zamierza rezygnować ze współpracy z amerykańska firmą. - Współpraca z Tesla jest bardo owocne i będzie kontynuowana - zapewnił Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimlera.
Niemiecki koncern zarobił na sprzedaży udziałów około 780 mln dolarów (611 mln euro), które mają zostać przeznaczone na działalność operacyjną Daimlera.
Wiceprezes ds. finansowych Bodo Uebber podkreślił, że niemiecki koncern jest posiadanie udziałów w Tesli nie jest konieczne do dalszej, owocnej współpracy między firmami. Dlatego też daimler zdecydował się sprzedać udziały i przeznaczyć je na inne cele.
Daimler kupił 9,1 proc. udziałów w koncernie Tesla w maju 2009 roku. Już w lipcu tego roku sprzedał jednak 20 proc. posiadanych udziałów. W wyniku podwyższenia kapitału Tesli udział procentowy daimlera spadł do 4 proc. Od końca 2010 roku Tesla jest notowana na nowojorskiej giełdzie.
Tesla wprowadziła na rynek swój pierwszy model sportowego, elektrycznego samochodu w 2007 roku. W 2012 r. na rynek trafiła limuzyna Model S, której cena jednak była dwa razy taka, jak średnia cena limuzyny tej klasy z napędem tradycyjnym. Tesla produkuje także Model X - crossover oraz Model 3 - tańszą limuzynę. Na początku października koncern przedstawił najnowszy produkt: Model D o zasięgu 440 km bez konieczności ładowania.