Następca Bravo z Turcji

Turecka spółka j. v. Fiata, Tofas zainwestuje miliard dolarów w produkcję kompaktowego samochodu rodzinnego, który zastąpi Bravo w Europie — podał „Automotive News Europe"

Publikacja: 14.11.2014 13:55

Następca Bravo z Turcji

Następca Bravo z Turcji

Foto: Bloomberg

Spółka będzie produkować od początku 2016 r. trzy nowe modele, głównie na eksport, ale nie ujawniła, jakie. Informatorzy tego pisma motoryzacyjnego precyzują, że będą to hatchback, sedan i wersja kombi. Pierwszy zastąpi Bravo, a drugi Lineę, która teraz jest w sprzedaży tylko w Europie środkowo-wschodnie i w Turcji. Fiat nie miał kompaktowego kombi od czasu zaniechania w 2008 r. produkcji Stilo Multiwagona.

Tofas zapowiedziała w ubiegłym roku przeznaczenie 520 mln dolarów na produkcję 580 tys. sztuk nowej limuzyny. Dwa dodatkowe modele zwiększą wielkość produkcji do 700 tys. i inwestycję do miliarda dolarów.

Trzy nowe samochody będą oparte na amerykańskim podwoziu małych pojazdów, którego użyto po raz pierwszy do Fiata 500L, a ostatnio do Fiata 500X i Jeepa Renegade.

Przygotowania do produkcji zaczną się jeszcze w tym roku, samochody te będą produkowane w latach 2016-23. „Znaczna część będzie przeznaczona na eksport. W końcowym etapie są rozmowy z Fiatem o szczegółach warunków inwestowania, sprzedaży i zamówień" — stwierdza komunikat Tofas przekazany giełdzie w Turynie.

Sprzedaż modelu Bravo maleje w Europie, po 9 miesiącach o 59 proc. do 3078 sztuk — wynika z danych firmy badania rynku JATO. Fiat zaprzestał w lipcu produkcji tego auta w fabryce w Cassino.

Fabryka Tofas w Bursie produkuje teraz model Linea, furgonetki Doblo i Fiorino dla Fiata, Citroena Nemo, Peugeota Bipper i Opla Combo.

Turcja zajmuje 5 miejsce w Europie w przemyśle samochodowym. W tym roku produkcja ma dojść do rekordowych 1,25 mln sztuk. Samochody stanowią 14 proc. eksportu, w 2013 r. było to 828 tys. sztuk za 21,5 mld dolarów, a 70 proc. trafiło do krajów Europy.

Spółka będzie produkować od początku 2016 r. trzy nowe modele, głównie na eksport, ale nie ujawniła, jakie. Informatorzy tego pisma motoryzacyjnego precyzują, że będą to hatchback, sedan i wersja kombi. Pierwszy zastąpi Bravo, a drugi Lineę, która teraz jest w sprzedaży tylko w Europie środkowo-wschodnie i w Turcji. Fiat nie miał kompaktowego kombi od czasu zaniechania w 2008 r. produkcji Stilo Multiwagona.

Tofas zapowiedziała w ubiegłym roku przeznaczenie 520 mln dolarów na produkcję 580 tys. sztuk nowej limuzyny. Dwa dodatkowe modele zwiększą wielkość produkcji do 700 tys. i inwestycję do miliarda dolarów.

Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi