Rośnie sprzedaż drogich samochodów

Drogie samochody sprzedają się lepiej niż kiedykolwiek. Popyt na marki premium, takie jak Mercedes czy Audi rośnie nieporównanie szybciej niż na samochody marek popularnych. Ta tendencja jest dobrze widoczna nie tylko na rynku globalnym: także w Polsce droższe, reprezentacyjne auta mają coraz lepsze wzięcie.

Publikacja: 15.11.2014 15:19

Po Audi ustawiają się kolejki

Po Audi ustawiają się kolejki

Foto: Bloomberg

Według Instytutu Samar, sprzedaż marek premium od stycznia do października podskoczyła w porównaniu z ubiegłym rokiem o ponad 25 proc. Jednocześnie udział tego typu samochodów w całym polskim rynku aut osobowych zwiększył się do prawie 10 proc. Warto dodać, że od stycznia popyt na samochody marek popularnych rósł znacznie wolniej – o nieco ponad 13 proc.

Na czele marek premium znalazło się BMW (6557 sprzedanych aut w okresie styczeń-październik), co daje prawie 25-procentowy wzrost wobec tego samego okresu sprzed roku. Na drugim miejscu znalazło się Audi (5654 szt. wzrost o 25,7 proc.), na trzecim Mercedes (5501 szt., wzrost o 19,4 proc.). W październiku najpopularniejszym autem tej ostatniej była nowa Klasa C, która znalazła 107 nabywców (od początku roku 926 sztuk) i pozostaje najchętniej wybieranym samochodem w segmencie. Podobnie jest z Klasą S (45 egzemplarzy w październiku, 450 od stycznia) oraz odnowionego niedawno CLS-a (odpowiednio, 17 i 143 egzemplarze).

Na kolejnych miejscach rankingu marek premium, ale już poza podium znalazło się Volvo (4902 sprzedanych szt., wzrost rok do roku o 18,4 proc.) oraz Lexus (1183 szt., wzrost o 88,4 proc.). Duże, dwucyfrowe wzrosty sprzedaży odnotowały także inne marki segmentu, m.in. Porsche czy Land Rover. Zwiększyła się także sprzedaż samochodów superdrogich, jak Bentley czy Ferrari.

Niemieckie marki, w segmencie premium uważane za najważniejsze, cieszyły się rosnącym popytem także za granicą. Dla Audi czwarty kwartał tego roku rozpoczął się wyraźnym wzrostem sprzedaży. W październiku globalna sprzedaż marki zwiększyła się w porównaniu do października ubiegłego roku o 10,8 procent, osiągając wielkość blisko 146,2 tys. aut. Łącznie, sprzedaż Audi od stycznia wzrosła o 10,1 procent i wyniosła ponad 1,44 mln wprowadzonych na rynek samochodów. Do wzrostu w październiku przyczyniły się trzy największe rynki, na których zanotowano dwucyfrowe wskaźniki: Chiny — plus 17 procent, USA — plus 16,5 procent i Wielka Brytania — plus 22,1 procent. - Udany początek ostatniego kwartału wskazuje, że Audi w całym roku 2014 osiągnie świetne wyniki. Sprzedaż rośnie we wszystkich regionach świata i również w Europie sprzedajemy teraz więcej samochodów niż kiedykolwiek – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG.

Wzrost napędzały także mocno rynki dalekie: Japonia (+14,9 proc.), Australia (+27 proc.) i Kanada (+28,1 proc.). Na wszystkich tych rynkach samochody Audi kupiło prawie dwa razy tyle klientów co pięć lat temu.

Powody do zadowolenia ma także Mercedes. W Europie Mercedes-Benz sprzedał w październiku 60,6 tys. samochodów (wzrost o 9,8 proc.). Najbardziej znaczące skoki popytu odnotowano w Hiszpanii (+56,3 proc.), Szwajcarii (+19,5 proc.) oraz Belgii (+12,4 proc.). Wyjątkowo wysoką dynamikę sprzedaży zaobserwowano w październiku w Azji: w Chinach nowe Mercedesy odebrało ponad 23 tys. klientów, o 33,4 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu przed rokiem. To kolejny rekord sprzedaży. Także w Japonii, gdzie Mercedes-Benz jest najpopularniejszą marką premium, zanotowano rekordowy wynik – 4277 sztuk (+10,6 proc.). Z kolei w Australii popyt wzrósł o 37,8 proc.

Według Instytutu Samar, sprzedaż marek premium od stycznia do października podskoczyła w porównaniu z ubiegłym rokiem o ponad 25 proc. Jednocześnie udział tego typu samochodów w całym polskim rynku aut osobowych zwiększył się do prawie 10 proc. Warto dodać, że od stycznia popyt na samochody marek popularnych rósł znacznie wolniej – o nieco ponad 13 proc.

Na czele marek premium znalazło się BMW (6557 sprzedanych aut w okresie styczeń-październik), co daje prawie 25-procentowy wzrost wobec tego samego okresu sprzed roku. Na drugim miejscu znalazło się Audi (5654 szt. wzrost o 25,7 proc.), na trzecim Mercedes (5501 szt., wzrost o 19,4 proc.). W październiku najpopularniejszym autem tej ostatniej była nowa Klasa C, która znalazła 107 nabywców (od początku roku 926 sztuk) i pozostaje najchętniej wybieranym samochodem w segmencie. Podobnie jest z Klasą S (45 egzemplarzy w październiku, 450 od stycznia) oraz odnowionego niedawno CLS-a (odpowiednio, 17 i 143 egzemplarze).

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki