Zarząd Agencji przedstawił ją wczoraj. Nowa strategia rozwoju dotyczy lat 2014–2020 i jak tłumaczy Aleksandra Magaczewska, prezes ARP, zmiany w kierunkach rozwoju wynikają z nowych celów, które stoją przed polską gospodarką i przemysłem.
– Priorytetem są teraz innowacje i dlatego również my zajmiemy się innowacyjnością polskiego przemysłu, przeznaczając na to 1,3 mld zł – zapowiada Magaczewska. ARP chce promować kulturę innowacji i w tym celu stworzy własny system ich wspierania, bazując zarówno na posiadanych już zasobach, jak np. zarządzane przez nią spółki i dwie specjalne strefy ekonomiczne, jak i zupełnie nowych narzędziach, takich jak współinwestycje w małe i średnie firmy (MŚP) z partnerami branżowymi, np. spółkami Skarbu Państwa czy brokerem innowacji. Ta ostatnia inicjatywa to platforma niewykorzystanej przez przemysł nieopatentowanej wiedzy, ale też patentów i licencji. ARP powołała też do życia spółkę ARP Venture, która będzie inwestowała w MŚP. Agencja chce być spoiwem pomiędzy sferami przemysłu, nauki i MŚP.