Polskie firmy widzą, że CSR przynosi zyski

Już 77 proc. dużych i średnich firm w Polsce uważa, że społecznie odpowiedzialna działalność poprawia wyniki finansowe.

Publikacja: 26.11.2014 10:59

Tylko 46 proc. badanych przedsiębiorstw (wśród firm ze 100 proc. polskiego kapitału jedynie 37 proc.

Tylko 46 proc. badanych przedsiębiorstw (wśród firm ze 100 proc. polskiego kapitału jedynie 37 proc.) wskazało, że prowadzi działania z zakresu CSR.

Foto: Bloomberg

Jeszcze więcej przedsiębiorstw zdaje sobie dzisiaj sprawę ze znaczenia CSR we współczesnym biznesie. W badaniu, które firma audytorsko-doradcza KPMG przeprowadziła we wrześniu br. wśród 101 przedstawicieli dużych i średnich firm w Polsce, aż 96 proc. z nich stwierdziło, że powinnością biznesu jest odpowiadanie na wyzwania społeczne i ekologiczne.

Niemal tyle samo docenia konkretne korzyści wynikające z działań wynikających ze społecznej odpowiedzialności biznesu. Jednak Jerzy Kalinowski, partner w KPMG, przedstawiając wyniki badania podkreślał, że te opinie znacząco rozmijają się z faktyczną aktywnością firm – nawet tą deklarowaną.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej