Polskie firmy widzą, że CSR przynosi zyski

Już 77 proc. dużych i średnich firm w Polsce uważa, że społecznie odpowiedzialna działalność poprawia wyniki finansowe.

Publikacja: 26.11.2014 10:59

Tylko 46 proc. badanych przedsiębiorstw (wśród firm ze 100 proc. polskiego kapitału jedynie 37 proc.

Tylko 46 proc. badanych przedsiębiorstw (wśród firm ze 100 proc. polskiego kapitału jedynie 37 proc.) wskazało, że prowadzi działania z zakresu CSR.

Foto: Bloomberg

Jeszcze więcej przedsiębiorstw zdaje sobie dzisiaj sprawę ze znaczenia CSR we współczesnym biznesie. W badaniu, które firma audytorsko-doradcza KPMG przeprowadziła we wrześniu br. wśród 101 przedstawicieli dużych i średnich firm w Polsce, aż 96 proc. z nich stwierdziło, że powinnością biznesu jest odpowiadanie na wyzwania społeczne i ekologiczne.

Niemal tyle samo docenia konkretne korzyści wynikające z działań wynikających ze społecznej odpowiedzialności biznesu. Jednak Jerzy Kalinowski, partner w KPMG, przedstawiając wyniki badania podkreślał, że te opinie znacząco rozmijają się z faktyczną aktywnością firm – nawet tą deklarowaną.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Kto zostanie nowym prezydentem. Czym żyje Europa. Jak zmienia się świat. Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Biznes
TikTokowa marka kosmetyków sprzedana za 1 mld dol. Modelka Hailey Bieber sprzedała Rhode
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Nowy cel NATO 5 proc. PKB, pomoc Niemiec dla Ukrainy i zaskakujący wynik Asseco
Biznes
Piotr Wojciechowski, prezes Grupy WB: Europa się zbroi. Polska może być hubem technologii wojskowych
Biznes
Rosjanie kupili tynk do silosów atomowych w UE. Niemiecka firma zaprzecza łamaniu sankcji
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Ciekawe wieści z CD Projektu. Jak sobie radzą Wiedźmin i Cyberpunk?
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont