To jedna z najważniejszych tegorocznych inwestycji drogowych. Dzięki niej znacznie łatwiej i szybciej będzie można dojechać do granicy Niemiec i Czech z Łodzi oraz z Warszawy.
Podobnie jak pozostałe odcinki, trasa pomiędzy Sieradzem a Łaskiem ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 metra każdy, a także pas awaryjny szeroki na 2,5 metra i jest najdłuższym ze wszystkich odcinków biegnących między Walichnowami i Łodzią. Oddany do ruchu w sobotę fragment trasy ma 33,6 kilometra.
Trasa ma nawierzchnię betonową, co ma zapewniać długą i bezawaryjną eksploatację. Żywotność tego typu nawierzchni ocenia się na 30 – 40 lat, podczas gdy tradycyjne nawierzchnie bitumiczne są obliczone na 10 – 15 lat. Odcinek przystosowano do tego, aby w przyszłości, w razie potrzeby można było dobudować trzeci, wewnętrzny pas ruchu bez konieczności ingerencji w obiekty inżynierskie. Koszt budowy odcinka wyniósł 1,39 mld złotych. Wykonawcą było konsorcjum firm Dragados i Pol Aqua.
Droga ekspresowa S8 to trasa, która w ciągu minionych 12 miesięcy należała do najszybciej wydłużających się ekspresówek. Ma znaczenie międzynarodowe, natężenie ruchu sięga 15 tys. samochodów na dobę. W końcu października drogowcy oddali do ruchu odcinek S8 pomiędzy Walichnowami a Sieradzem. Uruchomiony został także łącznik drogi ekspresowej do drogi krajowej nr 12 łączący z Wrocławiem Sieradz. Dwa miesiące wcześniej uruchomiono 8-kilometrowy fragment trasy pomiędzy węzłami Róża oraz Łask, a przed rokiem samochody pojechały długim na blisko 50 kilometrów odcinkiem Walichnowy – Syców.