Tylko w tym roku w okresie od stycznia do listopada Porsche AG zwiększyło liczbę dostaw do salonów na całym świecie o 15 proc. W rezultacie sprzedaż przekroczyła 169 tys. aut, co już po jedenastu miesiącach roku jest wynikiem lepszym niż za cały rok ubiegły, w którym sprzedano 162.145 samochodów. Tylko w listopadzie na całym świecie dostarczono 17.700 aut, o jedną czwartą więcej niż w analogicznym miesiącu przed rokiem.
W Polsce wzrosty sprzedaży Porsche są jeszcze bardziej imponujące. W ciągu minionych 11 miesięcy zarejestrowano 655 nowych samochodów tej marki. To przeszło 68-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem sprzed roku. W dodatku tempo wzrostu popytu wcale nie słabnie: w listopadzie klienci w Polsce kupili 47 samochodów, o 68 proc. więcej niż w tym samym miesiącu rok temu.
W Europie od stycznia do listopada br. Porsche dostarczyło około 54.500 pojazdów, o 18 proc. więcej niż przed rokiem, z czego aż 22.200 przypada na rodzimy rynek niemiecki. Liczba dostaw w regionie Ameryki wzrosła o 13 proc., do 51 600 sztuk.
Ponadto, w połowie listopada sprzedano ostatni egzemplarz supersportowego samochodu hybrydowego 918 Spyder. Jego produkcja została ograniczona do 918 egzemplarzy. Większość z nich – 297 aut – trafi z manufaktury w Zuffenhausen do USA. W Niemczech i Chinach model znalazł po około 100 nabywców.
Tymczasem w czterech polskich centrach marki można już zamawiać nowe modele. To kolejne warianty modeli 911 Carrera oraz Cayenne – GTS. Jest to jednak propozycja dla klientów o grubych portfelach, gdyż w obu przypadkach trzeba wyłożyć przynajmniej pół miliona złotych: ceny Porsche 911 Carrera GTS rozpoczynają się od 584.400 zł, a Cayenne GTS – od 483.600 zł.