Popyt na małe auta Rolls-Royce

Rolls-Royce jest bardzo zadowolony ze sprzedaży w 2014 r., która wzrosła o 13 proc. dzięki mniejszym, sportowym modelom, kupowanym przez młodszych klientów

Publikacja: 06.01.2015 16:18

Popyt na małe auta Rolls-Royce

Foto: Bloomberg

Prezes tej luksusowej marki brytyjskiej, Niemiec Torsten Müller-Ötvös stwierdził, że marka skorzystała na rozszerzeniu gamy modeli poza flagowe auto Phantom, które może mieć do 6 metrów długości i kosztować ponad 300 tys. funtów (455 580 dolarów).

Pod koniec 2014 r. RR wprowadził na rynek mniejszy model . Ghost II, a rok wcześniej Wraith Coupé, oba przyczyniły się do zwiększenia dostaw do rekordowych 4063 w ubiegłym roku. Oba modele są o prawie metr krótsze od Phantoma.

Firma rozszerza swą gamę, aby dostosować się do rynku młodszych klientów o różnorodnych aspiracjach — stwierdził prezes. Np. w Chinach przeciętny klient, mężczyzna czy kobieta, ma dobrze powyżej 30 lat albo lekko ponad 40, o 10-15 lat mniej niż gdzie indziej. Ponadto coraz więcej kobiet kupuje nasze limuzyny i chcą same prowadzić je — podkreślił. RR rozważa nawet podjęcie produkcji pojazdu sportowo-użytkowego, a decyzja w tej sprawie zapadnie w tym roku — poinformował.

Ze względu na portfel produktów i wzrost najbogatszej klienteli Müller-Ötvös jest spokojny o wielkość sprzedaży w 2015 r. Majątek na świecie gromadzony przez jednostki o wysokiej wartości netto, które zainwestowały milion dolarów lub więcej w różne aktywa ma wzrosnąć do 2016 r. do rekordowych 64,3 bln dolarów, o 22 proc. wobec stanu z 2003 r. — oceniły raporcie Capgemini i RBC Wealth Management.

Brytyjski producent osiągał stały wzrost sprzedaży od 2003 r., gdy sprzedał 300 sztuk modelu Phantom, pierwszego samochodu zaprojektowanego,ą gdy stał się własnością BMW. W dalszym ciągu pozostaje w tyle za Bentleyem, należącym do grupy Volkswagena, który nie podał jeszcze wielkości sprzedaży w całym roku, ale po 9 miesiącach było to 7786 aut, a w 2013 r. 6513.

Rolls-Royce nie bierze udziału w grze na wielkość sprzedaży. — BMW ustala mi poziom zysków, a nie wolumenu — stwierdził prezes. Zapytany, czy firma zastanowiłaby się nad większą niezależnością, podobnie jak Ferrari, która ma być wyodrębniona z Fiata Chryslera, odpowiedział, że taki pomysł jest mało atrakcyjny. — Mam nadzieję, że nie. Jestem zadowolony z tego, że jesteśmy częścią Grupy BMW, bo możemy korzystać z jej możliwości projektowania pojazdów i technologii — odpowiedział. — A projektowanie sprawnej paliwowo technologii następnej generacji jest naprawdę kosztowne.

Prezes tej luksusowej marki brytyjskiej, Niemiec Torsten Müller-Ötvös stwierdził, że marka skorzystała na rozszerzeniu gamy modeli poza flagowe auto Phantom, które może mieć do 6 metrów długości i kosztować ponad 300 tys. funtów (455 580 dolarów).

Pod koniec 2014 r. RR wprowadził na rynek mniejszy model . Ghost II, a rok wcześniej Wraith Coupé, oba przyczyniły się do zwiększenia dostaw do rekordowych 4063 w ubiegłym roku. Oba modele są o prawie metr krótsze od Phantoma.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca