Prezes tej luksusowej marki brytyjskiej, Niemiec Torsten Müller-Ötvös stwierdził, że marka skorzystała na rozszerzeniu gamy modeli poza flagowe auto Phantom, które może mieć do 6 metrów długości i kosztować ponad 300 tys. funtów (455 580 dolarów).
Pod koniec 2014 r. RR wprowadził na rynek mniejszy model . Ghost II, a rok wcześniej Wraith Coupé, oba przyczyniły się do zwiększenia dostaw do rekordowych 4063 w ubiegłym roku. Oba modele są o prawie metr krótsze od Phantoma.
Firma rozszerza swą gamę, aby dostosować się do rynku młodszych klientów o różnorodnych aspiracjach — stwierdził prezes. Np. w Chinach przeciętny klient, mężczyzna czy kobieta, ma dobrze powyżej 30 lat albo lekko ponad 40, o 10-15 lat mniej niż gdzie indziej. Ponadto coraz więcej kobiet kupuje nasze limuzyny i chcą same prowadzić je — podkreślił. RR rozważa nawet podjęcie produkcji pojazdu sportowo-użytkowego, a decyzja w tej sprawie zapadnie w tym roku — poinformował.
Ze względu na portfel produktów i wzrost najbogatszej klienteli Müller-Ötvös jest spokojny o wielkość sprzedaży w 2015 r. Majątek na świecie gromadzony przez jednostki o wysokiej wartości netto, które zainwestowały milion dolarów lub więcej w różne aktywa ma wzrosnąć do 2016 r. do rekordowych 64,3 bln dolarów, o 22 proc. wobec stanu z 2003 r. — oceniły raporcie Capgemini i RBC Wealth Management.
Brytyjski producent osiągał stały wzrost sprzedaży od 2003 r., gdy sprzedał 300 sztuk modelu Phantom, pierwszego samochodu zaprojektowanego,ą gdy stał się własnością BMW. W dalszym ciągu pozostaje w tyle za Bentleyem, należącym do grupy Volkswagena, który nie podał jeszcze wielkości sprzedaży w całym roku, ale po 9 miesiącach było to 7786 aut, a w 2013 r. 6513.