TomTom wyjaśnił, że nowa umowa z VW przewiduje dostarczanie w czasie rzeczywistym informacji o ruchu drogowym wszystkim pojazdom VW krążącym po Europie, zaczynając od modeli Audi i VW. Oprogramowanie pozwoli kierowcom unikać korków na drogach.
Holendrzy nie podali żadnej liczbowej oceny tej umowy, ale podobna zawarta w styczniu spowodowała poprawę perspektyw holenderskiej spółki przez wielu analityków. Teraz akcje TomTom zdrożały w Amsterdamie o 15 proc.
6 stycznia Holendrzy zawarli z Niemcami umowę na dostawę map do układów nawigacji w deskach rozdzielczych pojazdów sprzedawanych w USA. Holendry zastąpili Nokię. VW sprzedaje w Stanach ok. 350 tys. samochodów, w Europie ponad 10 razy więcej. Niemiecka grupa dołączyła do Fiata Chryslera, Daimlera, Renaulta, Peugeota i Toyoty, które wcześniej zawarły wyłączne umowy z TomTom.
W ostatnich latach holenderska firma wprowadziła zmiany w modelu biznesowym dla szybkiego powstrzymania malejącej sprzedaży i zysków. Zmianę strategii wymusiło pojawienie się tanich smartfonów z GPS. Z kolei nastanie ery samochodów podłączonych do sieci zmusiło producentów pojazdów do związania się z firmami technologicznymi.
Rzecznik TomTom, Jan-Maarten de Vries poinformował, że nowe zrozumienie będzie dotyczyć ok. 2 mln pojazdów, bo nie wszystkie sprzedawane mają nawigację.