Pirelli liczy na segment premium

Piąty na świecie producent opon przewiduje w tym roku wzrost zysku operacyjnego o 11 proc. wobec wyniku z minionego roku, który okazał się zgodny z oczekiwniami

Publikacja: 15.02.2015 16:15

Pirelli liczy na segment premium

Foto: Bloomberg

Pirelli, producent opon do motocykli samochodów i bolidów Formuły I zwiększał marże w ostatnich latach, nawet gdy sprzedaż pojazdów w Europie zmalała do najniższego poziomu w historii. W 2014 r. segment gum premium pozwolił wyrównać słabsze wyniki w Ameryce Łacińskiej.

W 2014 r. firma zwiększyła zysk operacyjny o 6,8 proc. do 838 mln euro dzięki większemu wkładowi wyrobów o wyższej marży, lepszemu miksowi cen i działaniom zwiększającym efektywność. Obroty wyniosły 6,02 mld wobec 6,06 mld rok wcześniej.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Za oglądanie świątecznych dekoracji w Zakopanem będzie trzeba zapłacić. Mieszkańcy oburzeni
Biznes
Oligarchowie walczą w Londynie o Norylski Nikiel. Dwóch się kłóci, trzeci przygląda
Biznes
Burza w Sejmie podczas debaty nad systemem kaucyjnym. Wraca październik 2025 r.
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Bitcoin na rekordowym poziomie
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Polska walczy o pieniądze z Unii Europejskiej dla zbrojeniówki
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką