Reklama

Pirelli liczy na segment premium

Piąty na świecie producent opon przewiduje w tym roku wzrost zysku operacyjnego o 11 proc. wobec wyniku z minionego roku, który okazał się zgodny z oczekiwniami

Publikacja: 15.02.2015 16:15

Pirelli liczy na segment premium

Foto: Bloomberg

Pirelli, producent opon do motocykli samochodów i bolidów Formuły I zwiększał marże w ostatnich latach, nawet gdy sprzedaż pojazdów w Europie zmalała do najniższego poziomu w historii. W 2014 r. segment gum premium pozwolił wyrównać słabsze wyniki w Ameryce Łacińskiej.

W 2014 r. firma zwiększyła zysk operacyjny o 6,8 proc. do 838 mln euro dzięki większemu wkładowi wyrobów o wyższej marży, lepszemu miksowi cen i działaniom zwiększającym efektywność. Obroty wyniosły 6,02 mld wobec 6,06 mld rok wcześniej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Szczyt w Egipcie. Apple i polskie OZE, umowa handlowa UE–Ukraina zaakceptowana
Biznes
Cyberbezpieczeństwo – regulacje niezbędne, ale w granicach rozsądku
Biznes
Wojna handlowa powraca, program Orka i bunt europejskiego przemysłu
Biznes
Przemysław Kuna, prezes UKE: Jestem i będę niezależnym regulatorem
Biznes
Startuje e-Board of Directors!
Reklama
Reklama