Globalnie popyt na nie wzrósł o 11 proc. Okazuje się, że bezsprzecznie liderem rynku jest PlayStation 4 (PS4). Sprzęt Sony kupiło 18,5 mln klientów. To wynik znacznie lepszy osiągnęła konsola poprzedniej generacji tej firmy. PS3 w pierwszym roku sprzedaży sprzedano w 10,5 mln egzemplarzy. Rekord jest wciąż jednak niepobity – należy do PS2. Sprzęt ten kupiło 20,1 mln osób.

Największy konkurent Sony nam tym rynku – firma Microsoft – została w tyle. Konsolę Xbox One sprzedano w 12,4 mln egzemplarzy, choć to i tak lepszy wynik niż ten, jaki osiągnęła poprzednia generacja (popyt na Xbox 360 w pierwszym roku sprzedaży sięgnął 10,4 mln szt.). Jak podaje Strategy Analytics trzeci z wiodących graczy na rynku konsol – Nintendo – nie radzi sobie najlepiej. Jego sprzęt Wii U nabyło tylko 5,9 mln graczy. Eksperci nie mają wątpliwości, że tej generacji konsol Nintendo ciężko będzie powtórzyć sukces Wii. Szczyt popularności tego urządzenia przypadł na rok 2011, gdy sprzedało się ponad 75 mln tych urządzeń. Dla porównania rekordowa sprzedaż PS3 w latach 2012-2013 sięgała 60 mln szt.

Czy Sony uda się z PS4 powtórzyć sukces Wii i PS2? Eksperci Strategy Analytics są przekonani, że tak. Według ich prognoz w 2019 r. popyt na PS4 sięgnie 80 mln sztuk, dając najnowszym urządzeniom Sony 40-proc. udział w rynku konsol (sprzedaż Xbox One może sięgnąć 57 mln szt.).