Reklama

Tylko pięć polskich firm w rankingu europejskich marek

Na czele zestawienia brytyjskiej firmy doradczej Brand Finance znalazły się głównie firmy niemieckie. Najwyżej wyceniono Mercedesa.

Publikacja: 19.07.2021 13:45

Tylko pięć polskich firm w rankingu europejskich marek

Foto: Bloomberg

Polskie marki trafiły do rankingu, ale są tylko tłem dla europejskiej czołówki. Zgodnie z zestawieniem wartość marki Biedronka to 1,7 mld euro, choć w ciągu roku spadła o 2,5 proc. Firma znajduje się na 272. pozycji, po awansie w rok o 13. Inni polscy reprezentanci stracili na wartości mocniej. PKO BP straciło aż 25,2 proc. Marka z wyceną 1,5 mld euro spadła aż o 54 pozycji na 304. Po awansie o 25 miejsc na 359. pozycji znalazło się PZU wyceniane na 1,2 mld euro, czyli 4,5 proc. mniej niż rok temu. Z kolei marka PKN Orlen warta jest 1,15 mld euro, 12,7 proc. mniej niż w poprzedniej edycji, co pozwoliło jej na zajęcie 375. pozycji, tej samej co rok temu. Polskim debiutantem w zestawieniu jest Asseco, wyceniane na 900 mln euro, czyli 12,1 proc. więcej.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama