Urządzenia wchodzą na japoński rynek 23 kwietnia br.

"Uważamy, że marka Galaxy mocno zakorzeniła się w Japonii" - powiedział anonimowy przedstawiciel koncernu, na którego powołuje się dziennik.

Nowe smartfony będą sygnowane nazwami japońskich operatorów sieci komórkowych, z którymi Samsung współpracuje. W związku z tym urządzenia będą się nazywać "Docomo Galaxy" i "au Galaxy".

Dziennik zwraca uwagę, że decyzja Samsunga może wiązać się z dotychczasowymi niepowodzeniami na tamtejszym rynku. Z obliczeń firmy Strategy Analytics wynika, że w zeszłym roku zaledwie 5,6 proc. sprzedanych smartfonów w Japonii było wyprodukowanych przez Samsunga. Dla porównania wynik amerykańskiego koncernu Apple wyniósł ponad 40 proc. Mocną pozycję na lokalnym rynku miało w 2014 roku także Sony (18 proc.) i Sharp (12 proc.).

Portal TechCrunch zwraca uwagę, że w związku ze złymi wynikami sprzedaży w Japonii koncern Samsung rozważał wcześniej całkowite wycofanie się z tamtejszego rynku. Polska premiera Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge miała miejsce w zeszłym tygodniu.