Szacowany koszt budowy obu odcinków obwodnicy to ok. 140 mln zł. Inwestycja ma być finansowana w ramach Regionalnego Instrumentu Terytorialnego (RIT), autorskiego projektu samorządu Mazowsza w zakresie wsparcia dla przedsięwzięć subregionalnych ze środków unijnych w latach 2014-20, który zaakceptowała Komisja Europejska.
We wtorek wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski wydał decyzję zezwalającą na budowę drugiego odcinka obwodnicy Płocka, o długości ok. 2 km. Pierwszy odcinek został oddany w 2014 r. i jednocześnie trzeci odcinek uzyskał wówczas zezwolenie na budowę.
„Powstaje droga ważna nie tylko dla Płocka, ale także dla całego regionu. Nie przypadkiem jest to droga kategorii wojewódzkiej, co oznacza, że jest to trasa ponadlokalna, istotna dla mieszkańców całego Mazowsza" – podkreślił Kozłowski podczas konferencji prasowej.
Wojewoda dodał, że właśnie z uwagi na znaczenie inwestycji podjął decyzję o umorzeniu wobec samorządu płockiego kwoty ponad 1,3 mln zł należności za część gruntów należących do Skarbu Państwa, a położonych na trasie obwodnicy, które miasto musiałoby wykupić. Dodał, że takie rozwiązanie możliwe jest także w przypadku pozostałych gruntów Skarbu Państwa zlokalizowanych wzdłuż obwodnicy, a kwota umorzeń wyniosłaby wtedy łącznie ponad 3 mln zł.
„Ta inwestycja jest też przykładem tego, że myślenie strategiczne w horyzoncie czasowym wykraczającym poza jedną kadencję samorządu jest absolutnie konieczne, jeżeli Polska ma się rozwijać, jeżeli mamy realizować naprawdę duże i śmiałe przedsięwzięcia" – ocenił Kozłowski.