W kwietniu sprzedaż Infiniti wzrosła nad Wisłą prawie dwukrotnie w ujęciu rocznym. W rezultacie w ubiegłym miesiącu polski rynek wysunął się na prowadzenie w europejskich statystykach sprzedaży i okazał się dla Infiniti lepszy niż największy w Europie rynek niemiecki czy brytyjski.
- Nasz sukces zawdzięczamy konsekwentnej i przemyślanej polityce budowania wizerunku nowej marki, a wyniki osiągane w Polsce już od prawie siedmiu lat potwierdzają duży potencjał wzrostowy Infiniti w naszym kraju – komentuje Grzegorz Szczypior, dyrektor generalny Infiniti Polska. We wtorek Infiniti otwarło nowy salon w Sosnowcu.
Na kwietniowy sukces sprzedażowy w Polsce wpłynęło powodzenie modelu Q50, zwłaszcza w hybrydowej wersji z napędem na wszystkie koła, a także z silnikiem 2.0 turbo. Ten model przyczynił się także do rekordowej sprzedaży marki w skali globalnej: sprzedano łącznie 16,7 tys. samochodów, czyli o ponad 1,7 tys. sztuk i 12 proc. więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. – Konsekwentnie realizujemy naszą strategię wzrostu, aby ugruntować pozycję Infiniti jako jednej z kluczowych marek motoryzacyjnych klasy premium na świecie – zapowiada prezes Infiniti Roland Krueger. W obu Amerykach, na największym rynku regionalnym Infiniti, spółka odnotowała w kwietniu sprzedaż o 8 proc. wyższą niż przed rokiem. Z kolei w Chinach wzrost wyniósł aż 41 proc.
Infiniti Motor Company ma swoją siedzibę w Hongkongu, a prowadzi sprzedaż samochodów w ponad 50 krajach świata. Marka Infiniti weszła na rynek w 1989 roku. Jej samochody klasy premium są obecnie produkowane w fabrykach w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Chinach. W 2015 roku rozpocznie się produkcja w Wielkiej Brytanii, wraz z rozszerzeniem portfolio marki. Do roku 2017 Infiniti planuje również rozpocząć produkcję w Meksyku. Według niepotwierdzonych informacji, w 2012 Infiniti rozważało podjęcie produkcji samochodów w fabryce w Warszawie na Żeraniu.