Reklama

Zaproszenie do Net-a-Porter/Yoox

Producenci dóbr luksusowych pośpiesznie starają się odrobić opóźnienie w sprzedaży swoich towarów przez internet. Także łącząc siły.

Publikacja: 08.06.2015 13:14

Zaproszenie do Net-a-Porter/Yoox

Foto: 123rf.com

Przez lata producenci towarów luksusowych gardzili internetowym segmentem uważając iż buty czy torby po kilka tysięcy euro można sprzedawać tylko w butikach w najlepszych lokalizacjach. Jednak rynek takie podejście boleśnie zweryfikował – sprzedaż się zatrzymała, a gdy wydatki ograniczyli konsumenci w Chinach branża stanęła u progu następnego kryzysu.

Dlatego pośpiesznie przeprasza się z internetem przez który kupują konsumenci młodsi. Może mniej zamożni i nie mogący pozwolić sobie na takie wydatki zbyt często, ale lepsze to niż nic. Dlatego producenci inwestują w e-handel czego przykładem jest choćby kontrolująca m.in. markę Cartier grupa Richemont która po przejęciu kontroli nad liderem e-luksusowego sprzedawcy Net-a-Porter połączyła go ze sklepem Yoox – ich łączna sprzedaż to 1,3 mld euro.

Aspiracje sięgają jednak jeszcze dalej ponieważ Richemont do inwestycji w nowy podmiot na internetowym rynku zaprosił także konkurentów z LVMH (Louis Vuitton, Givenchy, Kenzo, Fendi) oraz Kering na czele – ta grupa słynie głównie jako posiadacz marki Gucci.

- Rozmawiałem z przedstawicielami obydwu firm. Potrzebujemy platformy, która stanie się wystarczająco rozległa dla całego rynku – mówił na targach w Monaco Johann Rupert, szef rady nadzorczej Richemont.

Grupa ma 50 proc. udziału w kapitale Net-a-Porter/Yoox ale jedynie 25 proc. jeśli chodzi o liczbę głosów – ruch ten ma gwarantować niezależność spółki wobec udziałowca. Trudno prognozować czy konkurencja odważy się na taki ruch. W branży luksusowej wciąż sceptycznie podochodzi się do e-handlu. Prada sprzedaje w sieci tylko część oferty akcesoriów i butów, Louis Vuitton dopuszcza e-zakupy tylko w kilku krajach.

Reklama
Reklama

Jednak jak podała firma doradcza Bain&Co. obroty e-sklepów z takimi towarami są już wyższe niż butików w strefach wolnocłowych na lotniskach, które były zawsze priorytetem branży.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama