Z danych sklepów wynika, że odsetek konsumentów decydujących się na regulowanie płatności za e-zakupy za pośrednictwem kart wynosi znacznie poniżej 10 proc.

Jednym z najpopularniejszych sposobów jest za to pobranie czyli płacenie kurierowi przy odbiorze bądź w punkcie pocztowym. Co więcej popularność usługi rośnie.

- Po czterech miesiącach 2015 r. odnotowaliśmy wzrost o blisko 30 proc. liczby przesyłek z usługą „pobranie" względem analogicznego okresu roku ubiegłego – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor Biura Rozwoju Usług KEP Poczta Polska . Firma tłumaczy ten fakt choćby obawami o bezpieczeństwo transakcji. - Dlatego klienci korzystający z tzw. pobraniówki niechętnie zmieniają swoje przyzwyczajenia i mimo coraz częstszych zakupów w Internecie dalej wybierają taka formę płatności – dodaje. Poczta podaje, że jest to również rozwiązanie korzystne dla sprzedawców ponieważ dzięki tej metodzie w maksymalnie dwa dni robocze środki trafiają na ich konto.

Operatorzy systemów płatności kartą jednak też widzą zmiany. – W pierwszym kwartale liczba transakcji polskimi kartami Visa w e-commerce wzrosła o ponad 37 proc. w stosunku do I kwartału 2014 r., a ich wartość zwiększyła się o ponad 30 proc. – mówi Małgorzata Ciszecka, menedżer w polskim oddziale Visa Europe.

Jak podaje rósł także całkowity udział płatności e-commerce we wszystkich płatnościach dokonanych polskimi kartami Visa – wyniósł on niemal 5 proc. w I kwartale br.