Najnowsze auto Alfy Romeo, którą kolejni szefowie Volkswagena koniecznie chcieli odkupić od Fiata pokazuje, że FCA wcale nie zamierza oddawać pola walki na rynku aut premium i zamierza skutecznie rywalizować z BMW, Audi i Mercedesem. Żeby to wrażenie było silniejsze auto jest wyposażone w sześciocylindrowy silnik Ferrari, a twórcy nowego modelu nieustannie odwołują się do tego, jak silna była ta marka w wyścigach samochodowych. Ostatni model Alfa Romeo - Giulietta zaprezentowano w 2010 roku.
— W tym aucie znajdziecie nasze doświadczenia ze 105 lat doświadczenia Alfy Romeo - przekonywał podczas premiery Giulii prezes FCA Sergio Marchionne.
Przyspieszenie, stylistyka, wybór napędu na tylne koła bądź 4x4 oraz możliwości błyskawicznej zmiany biegów - za to wszystko była ceniona Alfa i to ma w sobie Giulia. Napęd pojazdu to Quadrifoglio (czterolistna koniczynka), czyli turbodoładowany 6-cylindrowy silnik o mocy 510 KM, który prędkość 100 km/h osiąga w 3,9 sekundy. Dodatkowo najróżniejsze nowinki technologiczne - kontrola stabilności jazdy czy system skracający drogę hamowania, ale także i Active Aero Splitter aktywnie zarządzający aerodynamicznym przyciskiem, który można wykorzystać przy wysokich prędkościach. Żeby obniżyć wagę pojazdu zastosowano materiały wykorzystywane w przemyśle lotniczym - kompozyty, włókno węglowe oraz aluminium.
Teraz po Giulii, jeszcze w tym roku pojawi się kompaktowa Giulietta, a za nią zaplanowanych jest kilka nowych modeli w kolejnych latach, do 2018 łącznie 6 premier.
Auto zostało bardzo dobrze przyjęte, a premierze towarzyszyły ogromne emocje. Zaczęło się od występu śpiewaka operowego Andrei Bocelli, ale jeszcze większy entuzjazm wzbudziło pojawienie się na scenie obok premierowego auta 20-osobowej grupy „skunksów", jak ich nazwał Sergio Marchionne - najlepszych pracowników FCA, inżynierów i stylistów, którzy bezpośrednio i w wielkiej tajemnicy przygotowywali nowy projekt koncernu. To „skunksom" właśnie w grupie FCA powierza się najbardziej chronione przed konkurencją nowatorskie misje innowacyjne, które mają pociągnąć cały koncern do przodu.