Aktualizacja: 26.06.2015 11:07 Publikacja: 26.06.2015 11:07
Foto: Fotorzepa, Łukasz Solski Łukasz Solski
Od wczoraj kierowcy jadący drogą krajową nr 92 zarówno od strony Łowicza i Warszawy, jak i od strony Poznania nie będą zmuszeni przejeżdżać przez Kutno, aby dostać się na autostradę A1 w kierunku Gdańska. Ponieważ do tej pory z tego węzła nie można było korzystać, samochody musiały drogą krajową nr 60a dojechać do położonego o kilka kilometrów na północ od miasta węzła Kutno – Północ i dopiero tam przedostać się na autostradę. Podróż trwała więc dłużej, a ruch w mieście był znacznie większy. Zakończenie budowy węzła nie tylko skróci czas dojazdu i wyjazdu z miasta, ale także skróci jego mieszkańcom czas przejazdu nad morze. Budowa węzła Kutno–Wschód była kontynuacją prac po upadłym poprzednim wykonawcy, firmie Poldim. Rozpoczęto ją pod koniec kwietnia 2014 roku. Oprócz węzła nowy wykonawca – firma Budimex - wybudował także łącznice i dwa MOP-y (Miejsca Obsługi Podróżnych): Krzyżanów Wschód oraz Krzyżanów Zachód. Ponadto dokończył prace m. in. na kilku wiaduktach na okolicznych drogach niższych kategorii.
Ministerstwo obrony za 1,2 mld zł kupi bezzałogowce rozpoznawcze MQ-9B Sky Guardian. – Utworzenie wojsk dronowych staje się faktem – zapowiedział Władysław Kosiniak Kamysz. Także w czwartek Grupa WB poinformowała o tym, że sprzedaje bezzałogowce Malezji.
Czy stary, nieużywany już telefon da się jeszcze jakoś wykorzystać? I czy może on przyczynić się do pomocy najbardziej potrzebującym osobom? Okazuje się, że tak! Już drugi rok T-Mobile i Szlachetna Paczka prowadzą akcję “Stare telefony działają cuda”. W sklepach operatora można oddać do oddać do recyklingu stary – także zepsuty - sprzęt, który często zalega w naszych szafach. AIm więcej telefonów przyniesiemy do recyklingu, tym większą pomoc finansową operator przekaże Szlachetnej Paczce. Gra jest warta świeczki, bo operator może przekazać na szczytny cel nawet 1 000 000 złotych!
Jest czwartek, 12 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek analizuje kluczowe tematy gospodarcze.
W najbliższych miesiącach ma być wprowadzona zmiana w prawie, która umożliwi MON kupno uzbrojenia polskich producentów dla innych rządów. Mechanizm ma działać podobnie jak amerykański FMS.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Konkurowanie na rynku jest naturalne i napędza rozwój. Jednak problem zaczyna się, gdy ktoś dla zbudowania swojej pozycji stosuje nieuczciwe praktyki. Wtedy państwa powinny reagować w celu ochrony firm czy nawet całych sektorów gospodarki.
Rada Unii Europejskiej przyjęła stanowiska negocjacyjne w sprawie dwóch propozycji Komisji Europejskiej, wzmocnienia praw pasażerów korzystających w jednej podróży z różnych środków transportu. To część pakietu legislacyjnego dotyczącego mobilności.
Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu ma szansę być gotowy na przełomie 2028 i 2029 roku.
Zniesienie kontroli na bułgarskich i rumuńskich granicach będzie dopalaczem dla handlu. Polskie firmy też mają apetyt na zwiększenie obrotów.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
Kolej niemiecka, Deutsche Bahn, uruchomiła pakiety turystyczne, które łączą przejazd koleją z noclegami w hotelu. W ofercie znalazły się wypady do dużych miast, a pierwszymi partnerami przedsięwzięcia zostali niemieccy touroperatorzy.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas