Już teraz jest ona numerem 1. na rynku w USA. Tamtejsi gracze pobierają ją chętniej niż takie hity jak Jurassic World czy Fallout. Koszty produkcji gry zwróciły się w dwa dni.
Producent Ipponów wyróżnił polską grę mobilną tytułem „polecane przez Apple", zarezerwowanym dla najlepszych produkcji w App Store. To drugi z rzędu tytuł i sukces warszawskich programistów.
Gra, wzorowana na popularnym kiedyś Snake'u, to typowa zręcznościówka (głównym bohaterem gry jest strzałka, której pomagamy pokonywać zawiły labirynt). – Postawiliśmy na maksymalnie uproszczony gameplay. Do obsługi gry Arrow wystarczy jeden palec. Dotykając nim ekranu skręcamy strzałką w lewo, zaś puszczając palec strzałka sama odbija w drugą stronę – tłumaczy zasady gry Maciej Weiss, game-developer w Cloud Technologies.
Arrow to druga z kolei produkcja ze stajni notowanej na NewConnect spółki Cloud Technologies. Warszawskie producent zajmuje się też analityką danych i platformą Big Data. Na końcie ma już sukces na rynku gier mobilnych – poprzedni tytuł Bouncing Ball w nieco ponad dwa miesiące po premierze pobrano blisko 5 mln razy. Twórcy Arrow spodziewają się, że nowa gra przebije popularnością i liczbą pobrań swoją poprzedniczkę. Od momentu swojej premiery Arrow notuje większą liczbę pobrań w analogicznym okresie.
Cloud Technologies tworzy gry w modelu freemium. Gracze mogą je pobierać ze sklepów iOS oraz Android zupełnie za darmo. Produkcje zarabiają na siebie poprzez dodatkowe mikro płatności oraz spersonalizowane reklamy. Jak tłumaczy Piotr Prajsnar, szef Cloud Technologies,spółka chce wykorzystać fakt, że smartfony z roku na rok zwiększają swój udział w globalnym rynku danych. – Dziennie użytkownicy smartfonów generują już około 5,2 PB (Petabajtów) danych, a szczególnie aktywni są właśnie gracze. Stąd też wziął się pomysł, aby ożenić ze sobą analitykę Big Data oraz gry mobilne. Rynek mobilny stanie się kluczowym obszarem analityki danych już w ciągu kilku najbliższych lat, wyprzedzając nawet desktopową analitykę danych – tłumaczy i dodaje, ż e spółka działalność w sektorze analityki danych mobilnych traktuje jako strategiczną z punktu widzenia rozwoju firmy.