Koszty gry zwróciły się w dwa dni

Złota passa polskich gier mobilnych trwa. Po międzynarodowym sukcesie Bouncing Ball game -developerzy ze studia Cloud Technologies poszli za ciosem i stworzyli grę Arrow.

Publikacja: 02.07.2015 16:19

Już teraz jest ona numerem 1. na rynku w USA. Tamtejsi gracze pobierają ją chętniej niż takie hity jak Jurassic World czy Fallout. Koszty produkcji gry zwróciły się w dwa dni.

Producent Ipponów wyróżnił polską grę mobilną tytułem „polecane przez Apple", zarezerwowanym dla najlepszych produkcji w App Store. To drugi z rzędu tytuł i sukces warszawskich programistów.

Gra, wzorowana na popularnym kiedyś Snake'u, to typowa zręcznościówka (głównym bohaterem gry jest strzałka, której pomagamy pokonywać zawiły labirynt). – Postawiliśmy na maksymalnie uproszczony gameplay. Do obsługi gry Arrow wystarczy jeden palec. Dotykając nim ekranu skręcamy strzałką w lewo, zaś puszczając palec strzałka sama odbija w drugą stronę – tłumaczy zasady gry Maciej Weiss, game-developer w Cloud Technologies.

Arrow to druga z kolei produkcja ze stajni notowanej na NewConnect spółki Cloud Technologies. Warszawskie producent zajmuje się też analityką danych i platformą Big Data. Na końcie ma już sukces na rynku gier mobilnych – poprzedni tytuł Bouncing Ball w nieco ponad dwa miesiące po premierze pobrano blisko 5 mln razy. Twórcy Arrow spodziewają się, że nowa gra przebije popularnością i liczbą pobrań swoją poprzedniczkę. Od momentu swojej premiery Arrow notuje większą liczbę pobrań w analogicznym okresie.

Cloud Technologies tworzy gry w modelu freemium. Gracze mogą je pobierać ze sklepów iOS oraz Android zupełnie za darmo. Produkcje zarabiają na siebie poprzez dodatkowe mikro płatności oraz spersonalizowane reklamy. Jak tłumaczy Piotr Prajsnar, szef Cloud Technologies,spółka chce wykorzystać fakt, że smartfony z roku na rok zwiększają swój udział w globalnym rynku danych. – Dziennie użytkownicy smartfonów generują już około 5,2 PB (Petabajtów) danych, a szczególnie aktywni są właśnie gracze. Stąd też wziął się pomysł, aby ożenić ze sobą analitykę Big Data oraz gry mobilne. Rynek mobilny stanie się kluczowym obszarem analityki danych już w ciągu kilku najbliższych lat, wyprzedzając nawet desktopową analitykę danych – tłumaczy i dodaje, ż e spółka działalność w sektorze analityki danych mobilnych traktuje jako strategiczną z punktu widzenia rozwoju firmy.

W czwartek notowania akcji Cloud Technologies na NC rosły o ponad 1 proc. Za akcję płacono 88 zł. Od początku roku kurs spółki urósł o 183 proc.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?