"Nie będziemy tolerować podobnych sytuacji" – podkreślił cytowany we wtorkowym komunikacie członek zarządu PKP Piotr Ciżkowicz.
Dodał, że grupie zależy przede wszystkim na profesjonalnej obsłudze podróżnych. "To absolutny priorytet w spółkach Grupy PKP. Przepraszamy naszych pasażerów za wszelkie niedogodności związane z awarią systemu" – zaznaczył.
Do czasu wyboru nowego prezesa PKP Informatyka, funkcję tę – jako pełniącego obowiązki – ma sprawować Adam Filutowski, dyrektor zarządzający ds. informatyki i telekomunikacji Grupy PKP oraz przewodniczący rady nadzorczej PKP Informatyka.
"Spółki Grupy PKP podejmują intensywne działania, aby w jak najszybszym czasie przywrócić pełną funkcjonalność systemu sprzedaży biletów. Całodobowo działa sztab kryzysowy. Klienci PKP Intercity mogą kupować bilety z rezerwacją miejsc w kasach oraz na pokładach pociągów przewoźnika" - podkreślono w komunikacie.
By zminimalizować utrudnienia związane z zakupem biletu przez internet, spółka zdecydowała o zniesieniu dodatkowych opłat w przypadku zakupu biletu na przejazd u konduktora. Informacje w tej sprawie są dostępne na stronie www.intercity.pl oraz na dworcach.