W ostatnich miesiącach obserwujemy spadek wyceny akcji LiveChat. W poniedziałek przed południem kurs zniżkuje o 0,9 proc. do 29,1 zł. Spółka rano poinformowała o wzroście liczby klientów.
„Według danych pochodzących z systemów sprzedaży na dzień 1 sierpnia 2015 r. liczba klientów korzystających z płatnej wersji produktu LiveChat wyniosła 11515" – czytamy w raporcie. To oznacza, że w ujęciu miesiąc do miesiąca liczba klientów wzrosła o 302 (uwzględniając odejścia). Przed rokiem (czyli 1 sierpnia 2014 r.) liczba klientów wynosiła 8208.
Spółka zaznacza, że jej oferta jest skierowana do klientów biznesowych. Przychód generowany przez poszczególnych klientów różni się w zależności od wybranego planu abonamentowego oraz liczby stanowisk wykupionych przez klienta.
LiveChat zadebiutowało na GPW wiosną 2014 r. Akcje w ofercie sprzedawało po 18,5 zł. Spółka dzieli się z akcjonariuszami zyskiem. W tym roku wypłaci prawie 18,3 mln zł, co oznacza 0,71 zł na akcję. Dzień dywidendy to 29 lipca, a wypłacona zostanie 13 sierpnia.