435 mln nowych telefonów komórkowych sprzedali producenci w drugim kwartale 2015 roku. Aż 340 mln z całej puli to smartfony. Dynamika całego rynku wyhamowuje, 1,5-proc. wzrost był najmniejszym od dwóch lat. W poprzednim roku w analogicznym okresie sprzedanych zostało 428 mln egzemplarzy.
Dodatni bilans sprzedaży prowokują inteligentne telefony, których popularność wzrosła o 15,1 proc. rok do roku. Najlepiej na rynku wciąż radzi sobie Samsung, który jest liderem sprzedaży zarówno tradycyjnych jak i inteligentnych telefonów. Pozycja lidera wydaje się niezagrożona na jeszcze kilka miesięcy, mimo spadku sprzedaży o 7 proc. rok do roku. Koreańczycy sprzedali 89 mln sztuk telefonów (w porównaniu do ponad 95 mln rok wcześniej), dzięki czemu zajmują za ponad jedną piątą całego rynku.
71,9 mln całkowitej sprzedaży stanowiły smartfony. Drugą pozycję zajmuje Apple, które sprzedaje tylko iPhone'y. Drugi kwartał amerykanie zamknęli sprzedażą 47,5 mln urządzeń, co jest wynikiem o 12,3 mln lepszym od zeszłorocznego. Ogromna w tym udział ma nowy produkt oznaczony numerem „6" oraz nieco korzystniejsze ceny za urządzenia starszej generacji. Apple ma 10,5 proc. udział w światowym rynku.
Trzecie miejsce przypadło chińskiemu Huawei. Po raz pierwszy w historii sprzęt z Państwa Środka zajął miejsce na podium w kwartalnym zestawieniu sprzedaży telefonów, mimo że w dystrybucji producenta widnieją tylko smartfony. W ciągu trzech miesięcy sprzedał 30,6 mln telefonów, co daje koncernowi 7 proc. udział w rynku ( w porównaniu do 20,6 mln sprzedanych rok wcześniej).
Miejsce w czołowej trójce stracił Microsoft, który sprzedał jedynie 27,8 mln egzemplarzy, co oznacza aż 22,5 mln mniej nowych urządzeń wprowadzonych na rynek niż w drugim kwartale 2014 roku.