Strategy Analytics: 80 proc. sprzedawanych telefonów to smartfony

Publikacja: 03.08.2015 11:59

435 mln nowych telefonów komórkowych sprzedali producenci w drugim kwartale 2015 roku. Aż 340 mln z całej puli to smartfony. Dynamika całego rynku wyhamowuje, 1,5-proc. wzrost był najmniejszym od dwóch lat. W poprzednim roku w analogicznym okresie sprzedanych zostało 428 mln egzemplarzy.

Dodatni bilans sprzedaży prowokują inteligentne telefony, których popularność wzrosła o 15,1 proc. rok do roku. Najlepiej na rynku wciąż radzi sobie Samsung, który jest liderem sprzedaży zarówno tradycyjnych jak i inteligentnych telefonów. Pozycja lidera wydaje się niezagrożona na jeszcze kilka miesięcy, mimo spadku sprzedaży o 7 proc. rok do roku. Koreańczycy sprzedali 89 mln sztuk telefonów (w porównaniu do ponad 95 mln rok wcześniej), dzięki czemu zajmują za ponad jedną piątą całego rynku.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca