Strategy Analytics: 80 proc. sprzedawanych telefonów to smartfony

Publikacja: 03.08.2015 11:59

435 mln nowych telefonów komórkowych sprzedali producenci w drugim kwartale 2015 roku. Aż 340 mln z całej puli to smartfony. Dynamika całego rynku wyhamowuje, 1,5-proc. wzrost był najmniejszym od dwóch lat. W poprzednim roku w analogicznym okresie sprzedanych zostało 428 mln egzemplarzy.

Dodatni bilans sprzedaży prowokują inteligentne telefony, których popularność wzrosła o 15,1 proc. rok do roku. Najlepiej na rynku wciąż radzi sobie Samsung, który jest liderem sprzedaży zarówno tradycyjnych jak i inteligentnych telefonów. Pozycja lidera wydaje się niezagrożona na jeszcze kilka miesięcy, mimo spadku sprzedaży o 7 proc. rok do roku. Koreańczycy sprzedali 89 mln sztuk telefonów (w porównaniu do ponad 95 mln rok wcześniej), dzięki czemu zajmują za ponad jedną piątą całego rynku.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa
Biznes
Będą cła na nawozy z Rosji i Białorusi. Grupa Azoty częściowo zadowolona