Potrzeba więcej pieniędzy na roszczenia

Obecny system zabezpieczeń klientów biura podróży przed jego bankructwem okazuje się niewystarczający.

Publikacja: 31.08.2015 22:00

Bankructwo Alfa Star może doprowadzić do zmian w przepisach dotyczących zabezpieczenia klientów biur

Bankructwo Alfa Star może doprowadzić do zmian w przepisach dotyczących zabezpieczenia klientów biur podróży przed ich niewypłacalnością.

Foto: Bloomberg

Bankructwo Alfa Star może doprowadzić do zmian w przepisach dotyczących zabezpieczenia klientów biur podróży przed ich niewypłacalnością. W branży turystyki wyjazdowej mówi się o potrzebie powrotu do koncepcji powołania Funduszu Zabezpieczeń Turystycznych. Taki pomysł powstał sześć lat temu i zmierzał do powołania instytucji finansowej mającej prawo do kontrolowania kondycji ekonomicznej biur podróży oraz wypłacania odszkodowań za niezrealizowane wyjazdy. Za jego powołaniem opowiadała się m.in. Polska Izba Turystyki – gospodarczy samorząd branży. Fundusz miał być tworzony ze składek – początkowo planowano obciążenie nimi kupujących wycieczki (składka wynosiłaby ok. 20 zł), potem zamierzano obciążyć nimi biura.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Mały i średni biznes dobrze ocenia polskie członkostwo w UE
Biznes
Sposób na milion. Polskie firmy słyną z tego w UE
Biznes
Kłopotliwy ślad węglowy dla spółek giełdowych
Biznes
Dubaj światowym centrum wiz. Start-up staje się potentatem
Biznes
Przy granicy z Polską powstanie park wodny Aquapolis. Są i złe wiadomości
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?