Amerykańska sieć hoteli Mariott przejęła za 12,2 mld dolarów (11,3 mld euro) inną sieć hotelową z USA - Starwood. Po fuzji ma powstać największa na świecie sieć hoteli składająca się z łącznie 30 marek hotelowych, 550 hoteli oraz ponad miliona pokoi.
Połączone przychody firm na 30 września tego roku wyniosłyby ponad 2,7 mld dolarów – wynika z obliczeń Marriott International. W zeszłym roku Mariott zanotował obroty na poziomie 14 mld dolarów.
Amerykańskie media informują, że decyzję o fuzji zatwierdziły już rady nadzorcze obu firm.
Do Grupy Mariott należą poza hotelami sieci Mariott także hotele działające pod marką Ritz-Carlton i Renaissance. Natomiast do Starwood należą m. in. hotele pod markami: Westin, Sheraton i Le Méridien.
W ramach przejęcia udziałowcy Starwood otrzymają za każda swoją akcje po 0,92 akcji Mariott plus dwa dolary za każdą posiadaną akcję - w gotówce.