Reklama
Rozwiń
Reklama

W 2015 r. w USA sprzedano 17,5 mln aut osobowych, największym powodzeniem cieszą się SUVy

Amerykanie kupują auta jak szaleni. W zeszłym roku przynajmniej 17,5 mln. Tyle,że w tej liczbie spada udział zwykłych osobówek. Największym powodzeniem cieszą się SUVy.

Publikacja: 12.01.2016 11:08

Kia Telluride

Kia Telluride

Foto: AFP

Najpiękniejsze auta pokazane podczas tegorocznego międzynarodowego salonu samochodowego w Detroit, to z pewnością Roadster Mercedesa, coupe LC Lexusa, koncepcyjny Buick Avista , trochę większa od Q50 - Q60 Infiniti i dostojny Hyundai Genesis G90, który dowodzi,że Koreańczycy na serio myślą o ofercie w luksusowym segmencie rynku.

Tymczasem najlepiej sprzedają się SUVy. Amerykanie, tak jak wcześniej Europejczycy uważają te auta za wygodne i atrakcyjne.Bo doskonale z nich widać drogę, siedzi się wysoko i mają te „muskuły", których brakuje eleganckim limuzynom.

W samej Ameryce w 2015 sprzedaż typowych limuzyn spadła o 13 proc., tymczasem producenci furgonetek i SUVów zanotowali wzrost o 13 proc. Były gwiazdy tego rynku - Buick Encore i BMW X5 z fabryki bawarskiego koncernu w Północnej Karolinie. Według informacji podanej przez Autodata Corp. sprzedaż tych dwóch modeli wzrosła w 2015 o 19 proc. A powodzenie Volvo SC90 pozwoliło Szwedom zwiększyć amerykańską sprzedaż prawie o połowę w porównaniu z rokiem poprzednim.

Przy tym wiadomo,że w USA,ale i na świcie to nie są czasy na promowanie aut ekologicznych, z napędem elektrycznym, chociaż tego wymaga polityczna poprawność. Ropa jeszcze przez jakiś czas pozostanie tania, więc i rachunki przy dystrybutorach będą miło zaskakiwać. W USA galon paliwa kosztuje już poniżej 2 dolarów, a przy dużym szczęściu można je kupić płacąc niewiele więcej, niż dolara.

- Ale teraz każdy chce mieć SUVa, tym bardziej, że mogą być wygodne i tanie - jak auta Kia albo wygodne i drogie - jak Mercedesy - mówi Uwe Ellinghaus, odpowiadający za marketing w Cadillaku. Kia właśnie pokazała model koncepcyjny - duże 7-osobowe auto Telluride, którym Koreańczycy mogliby zadebiutować w segmencie premium. Mogliby- bo na razie jeszcze nie ma decyzji o podjęciu jego produkcji .

Reklama
Reklama

Chrysler pokazał zmodernizowany crossover auto „dla mamusiek" model Pacifica 2017, także wpisując się w trendy rynkowe a Mitsubishi kusi najnowszym Outlanderem PHEV. To,że jest oszczędne akurat ma małe znaczenie,ale że jest typowym crossoverem nobilituje.

Ford szykuje 4 nowe SUVy w ciągu najbliższych 4 lat i chce jak najszybciej przywrócić na rynku model Bronco.

General Motors ma SUVa - Buicka Avista. - Bo każdy chce mieć takie auto - mówi szef rady nadzorczej koncernu Dan Ammann. Stąd premiera crossovera Buicka Envision, który choć trochę podjeżdża pod rosnący segment rynku. To zresztą odważny ruch GM, bo Envision przyjechał z chińskiej fabryki koncernu, co jeszcze kilka lat temu byłoby absolutnie nie do zaakceptowania.

Czy jednak same SUVy napędzą tegoroczny rynek ? To wątpliwe. Bo same atrakcyjne auta i niskie rachunki za paliwo nie wystarczą, żeby zachęcić do kupna. Rok 2015 zostanie zapamiętany nie tylko jako rok rekordowej sprzedaży,ale i bardzo wysokich rabatów, które w 2016 raczej są nie do utrzymania.

Biznes
Amerykanie już nie kupią najnowszych chińskich dronów. „Niedopuszczalne ryzyko”
Biznes
Droższa Wigilia, chińskie cła i przeludnione mieszkania w Polsce
Biznes
Spotykamy naukę z biznesem
Biznes
Europa, czyli spokojna przystań
Biznes
Co zadecyduje o losach świata w 2026 roku
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama