Reklama

Amica Wronki lekko w górę

W 2015 r. przychody spółki wzrosły 3 proc., ale za to zysk netto powinien zadowolić inwestorów.

Publikacja: 29.02.2016 18:21

Jacek Rutkowski, prezes Amiki

Jacek Rutkowski, prezes Amiki

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

2015 r. Amica Wronki zakończyła z  niemal 2,1 mld zł przychodów, które w ujęciu rocznym wzrosły nieznacznie bo o ok 60 mln zł. Na poziomie zysku wyniki wypadają znacznie lepiej – zysk z działalności operacyjnej wzrósł ponad 16 mln zł do 146,9 mln zł, zysk brutto 21 mln zł do ponad 122, 1 mln zł a zysk netto  ponad 17 mln zł do 95,5 mln zł. Marża osiągnęła poziom 7 proc.

Spośród poszczególnych kierunków na które spółka sprzedaje sprzęt AGD spadek rocznych obrotów widać tylko w kierunku wschodnim – roczna sprzedaż w Rosji i na Ukrainie spadła o ok 180 mln zł do 356,3 mln zł. - Udział rynków wschodnich w strukturze sprzedaży w 2015 roku wyniósł 18 proc. i jest niższy niż w roku ubiegłym, co wynika z kryzysu w Rosji i Ukrainie – podaje firma.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
SoftBank sprzedaje akcje Nvidii. Zainwestuje miliardy w sztuczną inteligencję
Biznes
Warren Buffett przekazuje miliardy i stanowisko CEO. Nadchodzi nowa era Berkshire
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama