Polacy polubili hybrydy

Sprzedaż aut z napędem hybrydowym wzrosła w ub. roku o 40 proc.

Aktualizacja: 08.03.2016 07:07 Publikacja: 07.03.2016 21:00

BMW i3 poprawiło w ub. roku sprzedaż w Polsce o 30 proc.

Foto: materiały prasowe

Rośnie popularność samochodów z napędem alternatywnym. Przybywa zwłaszcza aut hybrydowych, ale też hybryd ładowanych z gniazdka typu plug in. Powoli rośnie także liczba samochodów w pełni elektrycznych.

W poniedziałek Toyota Motor Poland (TMP) poinformowała, że łączna sprzedaż jej aut hybrydowych na polskim rynku przekroczyła już poziom 10 tys. sztuk. Tylko w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2016 roku zarejestrowano 1,1 tys. hybrydowych toyot. Cały ubiegły rok okazał się pod tym względem o połowę lepszy od poprzedniego, a w ciągu ostatnich pięciu lat roczna sprzedaż hybryd japońskiego producenta podskoczyła dwudziestokrotnie. – To lawinowo rosnąca sprzedaż. Technologia bardzo się przyjęła, na całym świecie jeździ 8 milionów hybryd – podkreśla Jacek Pawlak, szef TMP i prezes Toyota Central Europe.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca