Polacy polubili hybrydy

Sprzedaż aut z napędem hybrydowym wzrosła w ub. roku o 40 proc.

Aktualizacja: 08.03.2016 07:07 Publikacja: 07.03.2016 21:00

BMW i3 poprawiło w ub. roku sprzedaż w Polsce o 30 proc.

Foto: materiały prasowe

Rośnie popularność samochodów z napędem alternatywnym. Przybywa zwłaszcza aut hybrydowych, ale też hybryd ładowanych z gniazdka typu plug in. Powoli rośnie także liczba samochodów w pełni elektrycznych.

W poniedziałek Toyota Motor Poland (TMP) poinformowała, że łączna sprzedaż jej aut hybrydowych na polskim rynku przekroczyła już poziom 10 tys. sztuk. Tylko w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2016 roku zarejestrowano 1,1 tys. hybrydowych toyot. Cały ubiegły rok okazał się pod tym względem o połowę lepszy od poprzedniego, a w ciągu ostatnich pięciu lat roczna sprzedaż hybryd japońskiego producenta podskoczyła dwudziestokrotnie. – To lawinowo rosnąca sprzedaż. Technologia bardzo się przyjęła, na całym świecie jeździ 8 milionów hybryd – podkreśla Jacek Pawlak, szef TMP i prezes Toyota Central Europe.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Ciemne chmury nad amerykańską zbrojeniówką. Wykorzystają to firmy z Europy?
Biznes
Liczne biznesy Dmitrija Miedwiediewa. Gigantyczna posiadłość ukryta nad Wołgą
Biznes
Zespół Brzoski będzie działał do końca maja. Po 100 dniach zakończy pracę
Biznes
Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta: do KPRM trafiła ocena skutków regulacji
Biznes
Inpost przejmuje brytyjską spółkę. Meloni w Białym Domu oczarowuje Trumpa