Konkurencja w branży spa rośnie szybciej niż rynek

Choć ten rok ma być kolejnym okresem dwucyfrowego wzrostu dla hoteli spa, to trwający od kilku lat wysyp inwestycji uderza w rentowność.

Publikacja: 07.04.2016 22:00

Foto: Flickr

Ten rok zaczął się dobrze, a zapowiada jeszcze lepiej – ocenia Henryk Orfinger, prezes spółki Hotele SPA Dr Irena Eris, która z trzema hotelami w Krynicy-Zdroju, na Wzgórzach Dylewskich i w Polanicy-Zdroju jest czołowym graczem i najbardziej znaną marką na rynku rosnącym o 10–15 proc. rocznie. Jego wartość, którą Polska Organizacja Turystyczna szacowała przed trzema laty na ponad miliard złotych, w zeszłym roku przekroczyła 1,3 mld zł.

W ciągu dwóch lat ma zaś osiągnąć 1,7 mld zł, jak przewiduje firma doradcza KPMG, zwracając uwagę na rosnącą grupę zamożnych Polaków, którzy coraz chętniej decydują się na kilkudniowy relaks w luksusowych ośrodkach spa. Branży sprzyja też dodatkowo wzrost zainteresowania urlopami w kraju, kiedy wzrosło zagrożenie terroryzmem na północy Afryki czy w Turcji.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Chiny wyciągają rękę do USA przed rozmowami. Program Orka opóźniony
Biznes
Letnie wakacje priorytetem. Dokąd pojadą Polacy na urlop i jakie mają obawy?
Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach