Umowę na dzierżawę terenu oraz wybudowanie centrum zarząd portów podpisał ze spółką Waimea Holding. Projekt Waimea Logistic Park Port Morski Szczecin będzie oferował 45 tys. metrów kwadratowych powierzchni magazynowej o najwyższym standardzie.
Kompleks będzie składał się z trzech hal przeznaczonych do wynajmu na działalność gospodarczą. Będą nadawać się zwłaszcza dla przedsiębiorstw zajmujących się obsługą portów morskich, składów, firm logistycznych i transportowych. Hale będą mogły być adaptowane na potrzeby magazynowania, lekkiej produkcji oraz na powierzchnie biurowo-socjalne.
To już druga inwestycja Waimea Holding w Szczecinie. Pierwszy szczeciński park logistyczny, North-West Logistic Park, jeszcze na rok przed planowanym zakończeniem budowy został wynajęty w stu procentach. - Lokalizacja w szczecińskim porcie będzie się cieszyła jeszcze większym zainteresowaniem. Na zurbanizowanym terenie i w centrum stolicy Pomorza Zachodniego zapewni dostęp do wykwalifikowanej kadry pracowniczej, odpowiedniej dla potrzeb zakładów produkcyjno-przetwórczych i centrów logistycznych – twierdzi Andrzej Rosiński, prezes Waimea Holding.
Kluczowym atutem North-West Logistic Park będzie otoczenie Portu Szczecin, który oferuje przeładunki drobnicowe, kontenerowe, obsługę ładunków roll-on roll-off oraz ładunków ponadgabarytowych i niebezpiecznych, a także wolny obszar celny, w którym można składować i przetwarzać towary spoza Unii Europejskiej bez ponoszenia cła i opłat importowych. Dostęp do centrum logistycznego zapewni rozbudowany układ komunikacyjny połączony autostradą A6 z europejskim system autostrad, natomiast poprzez drogę krajową nr 3 - z południem Polski i krajami Europy Środkowej. Dla firm korzystających z usług Parku istotna będzie także możliwość wykorzystania żeglugi śródlądowej.