Oznacza to włączenie krakowskiego obiektu do grona najbardziej prestiżowych hoteli marki Sheraton na świecie. Wyróżniają się one atrakcyjną lokalizacją, wyjątkowym wyglądem oraz doskonałą obsługą. Sheraton Krakow Hotel dołączy do 25 obiektów Sheraton Grand na świecie i będzie w tym gronie jedynym polskim hotelem. Został doceniony za unikatową lokalizację – na zakolu Wisły, tuż u podnóża Zamku Królewskiego na Wawelu. Hotel przechodzi obecnie gruntowną renowację, która zostanie zakończona na początku 2017 roku.
Sheraton Grand to jedna z inicjatyw podejmowanych w ramach strategii Sheraton 2020 - planu mającego umocnić na celu umocnienie marki Sheraton w branży hotelarskiej. Jego elementem jest również warta 100 mln dolarów kampania marketingowa, a także wprowadzenie w lobby nowego programu Paired, zwiększającego atrakcyjność kulinarną hoteli. Te działania mają na celu zwiększenie przychodów i powiększenie liczby hoteli o 150 kolejnych do 2020 roku. Z kolei liczba hoteli działających w ramach marki Grand ma wzrosnąć do stu jeszcze do 2017 roku.
- Sheraton Grand Krakow jest wspaniałym naszego zaangażowania na polskim rynku, gdzie chcemy w dalszym ciągu rozwijać portfolio naszych obiektów – zapowiedział Thomas Willms, wiceprezes sieci Stawood Hotels & Resorts oraz dyrektor regionalny na Europę Środkowo – Wschodnią. Obecnie w Polsce działa 6 hoteli należących do sieci.
Na świecie w skład Starwood Hotels & Resorts wchodzą m.in. sieci hotelowe Sheraton, Four Points by Sheraton, St. Regis, The Luxury Collection, Le Meridien i Westin. W marcu Starwood stał się pierwszą amerykańską siecią, która po pięćdziesięciu latach nieobecności weszła na Kubę – firma ma odnowić i zarządzać trzema znanymi w kraju hotelami: Quinta Avenida, Santa Isabel and Inglaterra. Umowę podpisano w przeddzień wizyty na Kubie prezydenta USA Baracka Obamy.
Starwood Hotels & Resorts jest przejmowana teraz przez Marriotta, który zapłaci za nią ponad 14 mld dol. W wyniku fuzji powstanie największa na świecie grupa hotelowa, licząca 5,5 tys. hoteli działających pod 30 markami. Efektem transakcji będzie także zwiększenie wartości hotelowego biznesu poprzez efekt skali - połączenie dystrybucji, systemów rezerwacyjnych, marketingu. Nowa sieć zaoferuje klientom większy wybór marek, zwiększy także długoterminową wartość dla akcjonariuszy.