Urząd Komunikacji Elektronicznej przeprowadzi zmasowane kontrole w firmach zajmujących się dostarczaniem naszych listów i paczek – dowiedziała się „Rzeczpospolita". Powód? Liczba reklamacji związanych z usługami pocztowymi gwałtownie rośnie. W niektórych segmentach rynku (np. w przypadku usług kurierskich) zwiększyła się w ciągu roku o ponad 60 proc. – alarmuje regulator.
– To niepokojące. W związku z tą sytuacją podjęłam decyzję o przeprowadzeniu szerokiej kontroli operatorów pocztowych pod względem jakości usług i przestrzegania praw konsumenta – mówi „Rzeczpospolitej" Magdalena Gaj, prezes UKE.
Jak ustaliliśmy, wyniki inspekcji będą znane w drugiej połowie tego roku.
Żniwa na rynku paczek
Według regulatora drastyczne pogorszenie jakości usług to efekt wzrostu konkurencji. – Coraz większy ruch w segmencie pocztowym może generować nieprofesjonalne zachowania przedsiębiorców. Ilość niestety nie zawsze przekłada się na jakość – podkreśla prezes Gaj.
Jak tłumaczy, druga przyczyna to fakt, że rynek pocztowy zmienia swoją ofertę coraz szybciej. – Nowe produkty, tempo, w jakim są wdrażane, i nowe technologie wykorzystywane dla szybszego i lepszego dostarczenia usług mogą powodować błędy, a tym samym niezadowolenie konsumentów. Jednak wraz z rozwojem rynku powinien postępować wzrost jakości usług i zadowolenia klientów – przekonuje.