Sprzedaż smartwatch'y okazała się totalnym fiaskiem

Tzw. inteligentne zegarki – wprowadzane od paru lat na rynek przed producentów urządzeń mobilnych – mimo pokaźnego wsparcia marketingowego, nie znalazły odbiorców.

Publikacja: 28.10.2016 13:21

Sprzedaż smartwatch'y okazała się totalnym fiaskiem

Foto: Bloomberg

Najnowsze dane sprzedażowe, zagregowane przez firmę analityczną IDC, pokazują, że popyt na takie noszone na sobie urządzenia mobilne (tzw. wearables) gwałtownie spada.

Producentom w III kwartale tego roku udało się wprowadzić na rynek jedynie 2,7 mln tego typu gadżetów. To oznacza, że kupiło je o 52 proc. mniej klientów niż rok wcześniej. W III kwartale 2015 r. na ręce fanów nowych technologii trafiło bowiem 5,6 mln smartwatch'y. Analitycy IDC słabe wyniki tłumaczą tym, że między lipcem a wrześniem był okres, w którym nie było istotnych premier inteligentnych zegarków. Te zaplanowano na IV kwartał. Jitesh Ubrani z firmy IDC podkreśla, że to jednak nie może być usprawiedliwienie.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca