Pieniądze pozwolą sfinansować odcinek o długości ok. 40 kilometrów pomiędzy Koszwałami a Kazimierzowem w północnej Polsce.
Budowana trasa częściowo pokrywa się częściowo z istniejącymi drogami, a częściowo zostanie wytyczony od zera w województwach pomorskim i warmińsko-mazurskim. Inwestycja obejmie również cztery węzły drogowe i ponad 70 konstrukcji budowlanych, w tym dwa mosty na Wiśle. Szacunkowe całkowite koszty projektu to 680 mln euro. EBI sfinansuje do 40 proc. kosztów inwestycji, natomiast reszta zostanie pokryta ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej oraz budżetu państwa.
- Projekt pozwoli odblokować mające duże znaczenie wąskie gardło ruchu dalekobieżnego i ruchu pomiędzy Gdańskiem a Elblągiem, podnieść poziom życia obywateli dzięki wzrostowi bezpieczeństwa transportu oraz pozytywnie wpłynąć na środowisko dzięki ograniczeniu zanieczyszczeń – powiedział wiceprezes EBI Vazil Hudak. - Wliczając wartość dzisiejszej umowy, łączne środki pozyskane z EBI na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego wynoszą 11,3 miliardów euro – poinformował Paweł Nierada, pierwszy wiceprezes Banku Gospodarstwa Krajowego.
Budowana ekspresówka S7 będzie dwujezdniową drogą o długości przeszło 40 km. Początek projektowanej trasy zlokalizowany jest w miejscowości Koszwały i połączony z oddaną do użytku w 2012 roku Południową Obwodnicą Gdańska. Jej koniec będzie w miejscowości Kazimierzowo, gdzie zostanie włączony do istniejącej Obwodnicy Elbląga.
Obecna droga krajowa nr 7 jest jednym z ważniejszych elementów infrastruktury drogowej zarówno w Polsce, jak i w sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym (E77). Projektowany odcinek S7 od Gdańska do Elbląga leży w europejskim korytarzu transportowym Ryga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk (Via Hanzeatica) oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare).