Reklama

Lista najbardziej znaczących inicjatyw

Publikacja: 17.11.2016 19:24

- 51 inicjatyw edukacyjnych biznesu

Finaliści „Listy najbardziej znaczących inicjatyw edukacyjnych" (W kolejności alfabetycznej: nazwa inicjatywy, firma zgłaszająca):

> Akcja edukacyjna „Energia dla seniora" – TAURON Polska Energia SA

> Bezpiecznie Tu i Tam – Orange Polska i Fundacja Orange

> Kluby Sportowe Orange – Orange Polska

> MegaMisja – Orange Polska, Fundacja Orange

Reklama
Reklama

> „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!" –mBank SA

> Ogólnopolski Program Zdrowia Seksualnego – Polpharma Biuro Handlowe

> PKO Bieg Charytatywny – PKO Bank Polski

> Po Stronie Natury – Żywiec Zdrój SA

> Szkolne Kasy Oszczędności – PKO Bank Polski

> „Zdrowo jemy, zdrowo rośniemy" – Fundacja NUTRICIA

Reklama
Reklama

Lista najbardziej znaczących inicjatyw – pozostałe projekty (kolejność alfabetyczna według nazwy inicjatywy):

- „1000 pierwszych dni dla zdrowia" – Fundacja Nutricia

- ADAMED SmartUP – Grupa Adamed

- Akademia Wynalazców im. R. Boscha – Robert Bosch sp. z o.o.

- „Bezpieczna praca za granicą" – ATERIMA MED

>„Biznes w kobiecych rękach" – Bank Handlowy w Warszawie SA

Reklama
Reklama

>„Ciśnienie na życie" – Polpharma

- Cyberstrażnik – PKO Bank Polski

>„Czas na zdrowie" – Fundacja Banku Ochrony Środowiska, BOŚ

- „Głęboki oddech" – Grupa Adamed

- InfoKonsument.pl – ERIF Biuro Informacji Gospodarczej SA

Reklama
Reklama

>„Internet nie leczy" – Scanmed SA

- Junior Media – Polska Press sp. z o.o.

- Kierunek Bałtyk – Grupa Lotos S.A.

- Kolejowe ABC – Orlen KolTrans sp. z o.o.

- Kongres Różnorodności – Henkel Polska sp. z o.o.

Reklama
Reklama

Lista inicjatyw

- Mistrzowie kodowania – Samsung Electronics  Polska sp. z o.o.

- Młody Obywatel – Fundacja BGK

- Moje Finanse – Bank Handlowy w Warszawie SA

- Movember – Luxoft Poland sp. z o.o.

- Nestlé needs Youth – Nestlé Polska SA

Reklama
Reklama

- Nowe Horyzonty – T- Mobile Polska SA

- Nowe Pokolenie Rolników – Danone sp. z o.o.

- Odnaleźć siebie – Grupa  Adamed

- Pierwszy Milion – Bank Handlowy w Warszawie SA

- Program edukacji finansowej dla dzieci Cha- Ching – Towarzystwo Ubezpieczeń Prudential

- Program Orlen. Bezpieczne Drogi (Program OBD) – PKN ORLEN SA

- Program Rozwoju Ygreków (PRY) –Y- Consulting

- Przedstawienie „Najlepszy prezent" – Grupa ENERIS / ENERIS Surowce SA

- Przyszłość zasilana wiedzą – PKN Orlen SA

- Rekrutacja różnorodnościowa – „Rekrutacja na TAK" – Job Impulse Polska (Grupa Job)

- Salon Zdrowia Baylab – Bayer sp. z o.o.

- Streetworking – PKN Orlen SA

- Szkolenia z zasad cyberbezpieczeństwa dla przedsiębiorców – PKO Bank Polski

- Szkolenia i Mistrzostwa Bezpiecznej i Ekonomicznej Jazdy – DB Schenker

- Tesco dla Szkół – Tesco Polska

- To MY tworzymy Świat – Canon Polska sp. z o.o.

- Twój Budżet Rodzinny – Bank Zachodni WBK SA

- Tydzień Bezpieczeństwa – Skanska SA

- W drodze do pracy – Henkel Polska sp. z o.o.

- Wspieranie start- upów – PKO Bank Polski

- „Z głową – Pozbądź się wszystkiego, co nie jest Ci już potrzebne" – Studio 102 sp. z.o.o

- Akcja edukacyjna Energia dla Seniora – TAURON Polska Energia

Inicjatywa edukowania klientów w wieku senioralnym powstała w odpowiedzi na potrzeby rynku. Coraz więcej bowiem spraw, które trafiają do Zespołu Rzecznika Praw Klienta działającego w Tauronie, dotyczy klientów w starszym wieku, którzy podpisali niechcianą umowę na sprzedaż energii. W tym projekcie firma Tauron Polska Energia stara się przełożyć trudny język energetyki na język, jakim jej klienci posługują się na co dzień. Celem akcji jest uświadomienie klientom: jak nie dać się oszukać przy podpisywaniu umowy sprzedażowej; jak rozmawiać z handlowcem oferującym energię (o co pytać, jakich dokumentów żądać itp.); jakie są prawa klienta na rynku energii (ten panel prowadzi ekspert – rzecznik konsumentów); co klient musi wiedzieć o rynku energii, aby być jego świadomym uczestnikiem.

- Bezpiecznie Tu i Tam – Orange Polska

Kiedy dochodzi do niebezpiecznych sytuacji w internecie, od 54 proc. do nawet 68 proc. dzieci nie wie, co powinno wówczas zrobić. W odpowiedzi na ten problem powstał program „Bezpiecznie Tu i Tam" Orange Polska. W ramach programu wystartował serwis internetowy www.sieciaki.pl oraz serwis dla przedszkolaków necio.pl. Opracowane też zostały scenariusze zajęć edukacyjnych oraz komplet materiałów edukacyjnych, które dystrybuowane są wśród nauczycieli szkół w całej Polsce. Wersje elektroniczne wszystkich materiałów są dostępne online. Efektem działań tej inicjatywy jest również nowatorska, bezpłatna platforma e- learningowa zawierająca szkolenia z zasad bezpiecznego korzystania z internetu w formie interaktywnych kursów. Program w obecnej formie został uruchomiony w 2015 roku, ale obejmuje działania realizowane nieprzerwanie od 2004 roku.

- Kluby Sportowe Orange – Orange Polska

Orange Polska realizuje program Kluby Sportowe Orange, który promuje aktywność fizyczną i uczy dzieci zdrowego trybu życia. W ramach współpracy z wybranymi do programu 100 klubami Orange wyposażył je w profesjonalny sprzęt sportowy i zapewnia stałą edukację ich podopiecznych. Zdecydowana większość Klubów Sportowych Orange (95 proc.) działa na terenach wiejskich i w małych miejscowościach, gdzie takie działania mają szczególne znaczenie ze względu na gorszy dostęp zarówno do infrastruktury, jak i do fachowej wiedzy. Kluby stworzone do użytku lokalnych społeczności tętnią życiem, sprzyjając rozwojowi fizycznemu dzieci i młodzieży. Co więcej, angażują również społeczności lokalne w ich stały rozwój. Pozwala to na większą integrację społeczności lokalnych.

- MegaMisja - ORange Polska, Fundacja Orange

MegaMisja to nowoczesny program cyfrowej edukacji w świetlicy w szkole podstawowej. Fundacja Orange odpowiada w ten sposób na realną potrzebę edukacji cyfrowej najmłodszych. Jednocześnie jest to pierwszy w Polsce program edukacyjny zaprojektowany specjalnie dla szkolnych świetlic. Program obejmuje swoim zasięgiem kilka tysięcy dzieci w całej Polsce. W świetlicach zakwalifikowanych do MegaMisji nauczyciele prowadzą 10- miesięczny cykl zajęć. Dzieci zdobywają ważne w cyfrowym świecie kompetencje, uczą się, jak kreatywnie korzystać z nowych technologii, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć w sieci wiarygodne informacje, jakie treści publikować. Dowiadują się również, jak unikać niebezpieczeństw i chronić swoją prywatność w sieci.

- Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci! – mBank

mBank rozpoczął w sektorze bankowym kampanię społeczną o bezpieczeństwie w sieci. Kierowana jest ona do wszystkich, którym zdarza się korzystać z usług banków na komputerze i w telefonie. Ma uświadomić im, jakie zagrożenia mogą czyhać w internecie. Kampania polega na czterech spotach TV i specjalnym serwisie internetowym https://mbank.pl/uwazniwsieci. Ambasadorami kampanii zostali vlogerzy, m.in. Krzysztof Gonciarz i Abstrachuje, którzy opowiadają młodym widzom o tym, co zdarza nam się robić w sieci, a czego nie robimy w realu. Na stronach kampanii bank w zwięzły sposób edukuje – wyjaśnia, co i dlaczego może być zagrożeniem w internecie oraz jak się przed tym chronić. Strona stanowi uzupełnienie prowadzonego od lat serwisu https://mbank.pl/bezpieczenstwo.

- Ogólnopolski Program Zdrowia Seksualnego (OPZS)–Polpharma Biuro Handlowe

Polpharma od 2008 roku prowadzi działania edukacyjne w zakresie zdrowia seksualnego. OPZS poświęcony jest zdrowiu seksualnemu w każdym wieku. Program edukuje i uświadamia wpływ zaburzeń zdrowia seksualnego na wszystkie sfery życia człowieka. Obejmuje szereg działań, w tym największe w Polsce debaty nt. zdrowia seksualnego, które szeroko odbijają się w mediach. Wspólnie z profesorem Zbigniewem Izdebskim organizowano największe badania dotyczące seksualności Polaków, które dostarczają specjalistom, dziennikarzom oraz innym odbiorcom unikalne informacje na temat świadomości i zwyczajów seksualnych Polaków. W ramach OPZS prowadzone są też działania na rzecz osób niepełnosprawnych, organizowane konkursy i akcje dotyczące zdrowia seksualnego.

- PKO Bieg Charytatywny – PKO Bank Polski

Inicjatywa została przeprowadzona w 2015 r. i 2016 r. w ramach autorskiego programu „PKO Bank Polski. Biegajmy razem". Kwestie dotyczące problemów społecznych są dla banku szczególnie ważne, dlatego też zorganizował specjalną akcję PKO Bieg Charytatywny, włączając w akt niesienia pomocy lokalne społeczności. Projekt miał przede wszystkim uświadomić biegaczom, że poprzez aktywność fizyczną można pomagać osobom potrzebującym. Istotny był też aspekt wspólnego zaangażowania, które przynosi wymierne efekty. Dodatkowo, aby pokazać, że już od najmłodszych lat warto uczyć dzieci wrażliwości społecznej, bank zorganizował w 2016 r. imprezę towarzyszącą – PKO Bieg Charytatywny Młodych. Poprzez PKO Bieg Charytatywny bank zachęca do współpracy i otwiera się na problemy lokalnej społeczności.

- Po Stronie Natury – Żywiec Zdrój

Celem programu jest kształtowanie postaw i świadomości ekologicznej społeczeństwa, a w szczególności zachęcanie Polaków do sadzenia drzew i ochrony środowiska naturalnego. W ramach kampanii „Po stronie natury" co roku realizowana jest akcja sadzenia drzew, konkurs grantowy (aktywizujący społeczności lokalne do podejmowania własnych inicjatyw ekologicznych poprzez przyznawanie środków na ich realizację), odnawianie szlaków turystycznych oraz wiele innych działań edukacyjnych. W ramach ostatniej edycji programu „Po stronie natury" w 2016 r. rozdawano w wybranych miastach Polski sadzonki – zachęcając do posadzenia własnego drzewa. Sadzonki wydawane były w zamian za puste opakowania PET, by dodatkowo zachęcać Polaków do segregowania odpadów.

- Szkolne Kasy Oszczędności – PKO Bank Polski

Dzięki ofercie programu edukacyjnego SKO dzieci zyskują szanse na zdobywanie doświadczeń oraz rozwijanie wielu nowych kompetencji przydatnych w dorosłym życiu. Możliwość oszczędzania na internetowym rachunku bankowym pozwala najmłodszym zrozumieć wartość pieniądza oraz zasady odroczonej gratyfikacji, a także dowiedzieć się, co oznaczają podstawowe pojęcia bankowe w praktyce. Uczniowie korzystający z serwisu sko.pkobp.pl poznają zasady korzystania z nowoczesnej bankowości. Poprzez udział w inicjatywach odbywających się pod patronatem SKO dzieci uczą się również przedsiębiorczości, np. uczestnicząc w akcjach zarobkowych takich jak zbiórki surowców wtórnych, kiermasze. Najmłodsi poznają także zasady współpracy w grupie, rozwijają kreatywność oraz uczestniczą w konkursach o zasięgu tak lokalnym, jak i ogólnopolskim.

- Zdrowo jemy, zdrowo rośniemy – Fundacja NUTRICIA

Celem programu jest wzrost świadomości dotyczącej roli żywienia we wczesnym okresie życia wśród pracowników żłobków i przedszkoli oraz rodziców, promowanie zrównoważonej diety oraz kształtowanie u dzieci właściwych nawyków żywieniowych. Program przygotuje 180 dietetyków do nowej roli edukatorów żywieniowych, działających w żłobkach i przedszkolach w całej Polsce. Dzięki nim do końca 2017 r. ponad 12 tys. pracowników żłobków i przedszkoli poszerzy swoją wiedzę na temat zasad prawidłowego odżywiania niemowląt, małych dzieci i dzieci w wieku przedszkolnym. W ramach swojej działalności edukatorzy żywieniowi mają półroczny staż w żłobkach i przedszkolach. W jego trakcie przeprowadzają cykl bezpłatnych warsztatów dla personelu oraz dwukrotną analizę jadłospisu.

Biznes
Grupa Bumech będzie produkować pojazdy wojskowe. Jest umowa
Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Biznes
Umowa na 180 czołgów K2. Tym razem skorzysta polski przemysł
Biznes
Polska zamawia kolejne czołgi K2. Do 2030 roku będzie pancerną potęgą Europy
Reklama
Reklama