Aktualizacja: 22.11.2016 18:09 Publikacja: 22.11.2016 17:59
10 zdjęć
ZobaczFoto: BMW
Nowe BMW Serii 5 G30 kosztuje w Polsce od 209 300. Tyle trzeba zapłacić za wersję 520d z silnikiem wysokoprężnym o mocy 190 KM połączonym z sześciobiegową skrzynią ręczną. Na liście wyposażenia najtańszej wersji znajdziemy pełne lampy LED, nawigację satelitarną Business z dostępem do usług ConnectedDrive, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz 17-calowe felgi z lekkich stopów. Standardowa wersja ma napęd na tył, ale za dopłatą można zamówić napęd xDrive.
Unibet, znana marka na rynku hazardowym, zamyka biznes nad Wisłą. Operator, który działał bez wymaganej licencji, czym mógł narazić polski Skarb Państwa na spore straty, poinformował o planach swoich użytkowników.
Wiceminister Paweł Bejda zapowiedział, że w tym roku wydatki Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych sięgną nieco ponad 60 proc. planu. To oznacza, że na obronność wydamy ok. 20 mld zł mniej niż planowano i będzie to mniej niż 4 proc. PKB.
To wyjątkowe wydarzenie gromadzi liderów biznesu, administracji, nauki i organizacji pozarządowych, którzy wspólnie dyskutują o kluczowych wyzwaniach i możliwościach dla polskiej gospodarki. Tematy przewodnie tegorocznej edycji to bezpieczeństwo, technologia, zrównoważony rozwój oraz społeczna odpowiedzialność.
Jest poniedziałek, 2 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia kluczowe tematy gospodarcze.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Kluczowe cele na nowo określiła właśnie Enea. Jeszcze w tym roku podobnie powinny postąpić Orlen, Tauron, Bogdanka i KGHM.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Rynek opon, co oczywiste, podąża za trendami w sprzedaży nowych samochodów. Obecnie niemal co czwarte auto wyjeżdżające z polskiego salonu należy do segmentu premium, a w ostatnim roku rynek aut luksusowych wzrósł o ponad 20 proc. Polscy klienci szukają prestiżowych produktów prezentujących najnowsze technologie i ta zmiana widoczna jest również na rynku ogumienia. To właśnie dlatego czołowi producenci opon - jak Goodyear, obecny na rynku od 126 lat - inwestują ogromne środki w badania i rozwój technologii, czerpiąc wiedzę także z regularnych testów na torach wyścigowych, które pozwalają rozwijać technologie dla opon drogowych.
Zaciekle zwalczany przez władze USA koncern stawia na motoryzację. Chińczycy rozpoczęli już produkcję luksusowej limuzyny, zaczęła się też jej przedsprzedaż.
Na zwiększenie popytu w grupie konsumentów rynek raczej nie ma co liczyć. Przyczyną są ceny samochodów elektrycznych, zdecydowanie wyższe niż w przypadku aut z napędem spalinowym.
Ciężkie pojazdy elektryczne w przyszłości staną się tańsze w eksploatacji od konwencjonalnych. Są coraz bardziej dostępne i mogą zastąpić te spalinowe na większości tras.
Chińska firma CATL jest producentem akumulatorów, a teraz prezentuje kompletną platformę przeznaczoną dla modeli elektrycznych. Pierwsze dane robią wrażenie.
W ubiegłym tygodniu ceny LPG poszły w górę skokowo, aż o 8 groszy w ujęciu tydzień do tygodnia. Jeśli jeszcze pół roku temu autogaz na stacjach kosztował w granicach 2,75–2,80 zł, to teraz dobija 3,14 zł.
Według amerykańskiej firmy Mitchell International produkującej oprogramowania dla branży motoryzacyjnej, samochody elektryczne częściej biorą udział w kolizjach, gdzie uderzenie następuje w tył pojazdu. Jest to przeciwny trend niż w przypadku wariantów spalinowych, gdzie dochodzi do uszkodzeń przodu, które są o ok. 40 proc. droższe w naprawie.
Popyt na naczepy zmalał o jedną trzecią, Wielton puka do banków o dodatkowe kapitały i wchodzi na nowe rynki.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas