Do 2022 r. spółka chce zbudować 300 tys. nowych przyłączy do sieci gazowej, w tym dla odbiorców przemysłowych. "Na dziś, rocznie przyłączamy 47 tys. nowych odbiorców, w 2022 r. będziemy przyłączać 55 tys. nowych odbiorców - powiedział Bartosik. To oznacza zwiększenie rocznej dynamiki o 17 proc.
Jak wyliczył wiceprezes, dzięki temu i biorąc pod uwagę, że odbiorca, czyli polska rodzina liczy średnio 4 osoby, w 2022 roku, z gazu jako bezpiecznego i ekologicznego paliwa, będzie mogło korzystać w Polsce kolejne 1 mln osób. PGNiG zamierza sprzedać swym odbiorcom 1,7 mld m sześc. gazu więcej niż obecnie, czyli ok. 12,3 mld m sześc.
Spółka zamierza skrócić procedurę przyłączania nowych odbiorców o ok. 20 proc., czas decyzji o wydaniu warunków przyłączenia o 30 proc.
Bartosik poinformował też, że PGNiG już rozpoczął sprzedaż gazu w miejscach w których nie ma sieci. Dzięki współpracy z samorządami sprzedaje go z samochodów. "W ciągu roku do 2 lat" powstanie 10 takich punktów.
Spółka chce też zwiększyć swój udział w sprzedaży ciepła i energii z ok 15 TWh w 2017 r. do 18 TWh w 2022 r., czyli o ok. 20 proc.