Reklama

Branża kosmetyczna na fali wznoszącej

Sprzedaż kosmetyków i produktów toaletowych sięgnie w tym roku 23 mld złotych. Rosnący o ponad miliard rocznie biznes przyciąga kolejnych graczy.

Publikacja: 17.04.2017 19:30

Foto: 123RF

Tak dobrego roku jak 2016 na polskim rynku kosmetyków już dawno nie było. Choć nawet w czasach globalnego kryzysu Polacy nie rezygnowali z kosmetyków (choć częściej szukali promocji), to ostatnie dwa lata przyniosły wyraźny skok wydatków.

Według firm badawczych wartość polskiego rynku kosmetyków wzrosła w ubiegłym roku o ponad 5 proc. – Sięgnęła 22 mld zł – szacuje krakowska firma badawcza PMR, według której sprzedaż detaliczna kosmetyków urośnie w tym roku do 23 mld zł. Ostrożniejsza w ocenie jest międzynarodowa firma badawcza Euromonitor; według niej wartość polskiego rynku urody przekroczyła w zeszłym roku 16 mld zł. A prognozy na kolejne pięć lat też są dobre.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Canal+ sprzedaje światłowód. Czy to zapowiedź rewolucji?
Biznes
Problem z finansowaniem zbrojeń, recesja w Rosji i cła Trumpa przed sądem
Biznes
Asseco papierkiem lakmusowym. Branża IT rośnie
Biznes
Nowelizacja przepisów o KSC idzie na rząd. Nadal nie wszystko jest ustalone
Biznes
Alarmujący ranking gotowości opieki zdrowotnej Globsec. Polska trzecia od końca
Reklama
Reklama