Reklama
Rozwiń
Reklama

Główna marka Volkswagena zapewnia zysk

Volkswagen podał o zwiększeniu w I kwartale zysku operacyjnego o 28 proc. dzięki odrodzeniu głównej marki.

Publikacja: 20.04.2017 07:07

Zysk wyniósł 4,4 mld euro wobec 3,4 mld rok wcześniej — podała wstępnie grupa z Wolfsburga. Pełny bilans kwartalny ogłosi 3 maja. Ta niespodziewana informacja wydaje się wskazywać, że największy producent pojazdów w Europie podniósł się po skandalu Dieselgate, w ubiegłym roku odebrał Toyocie pierwsze miejsce na świecie, ale analitycy skupili swą uwagę na odrodzeniu głównej marki w ocenie długofalowych perspektyw calej grupy.

Marka VW wypracowała zysk EBIT ok. 900 mln euro wobec 73 mln przed rokiem, wykorzystując udane premiery nowych modeli, zwłaszcza Tigyuana i dzięki solidnym wynikom w Europie Zachodniej.

- Optymalizacja kosztów stałych miała także pozytywny wpływ na wynik — dodał VW.

Analityk w DZ Banku, Michael Punzet, który zaleca trzymanie akcji VW spodziewał się zysku operacyjnego ok. 500 mln euro.

- Volkswagen znowu zaskoczył rynek solidnymi najważniejszymi liczbami — napisał w nocie.

Reklama
Reklama

Inne marki grupy, zwłaszcza Audi i Skoda przyczyniły się do dobrych wyników — podano w Wolfsburgu bez innych szczegółów. Grupa podtrzymała prognozę rocznej marży operacyjnej 6-7 proc.

- Jeśli II kwartał będzie także dobry, to spodziewamy się podwyższenia przez Volkswagena latem przewidywań dla całego roku — powiedział analityk z Evercore ISI, Arnd Ellinghorst, który przewidywał kwartalny zysk operacyjny na poziomie 3,8 mld euro.

Zysk wyniósł 4,4 mld euro wobec 3,4 mld rok wcześniej — podała wstępnie grupa z Wolfsburga. Pełny bilans kwartalny ogłosi 3 maja. Ta niespodziewana informacja wydaje się wskazywać, że największy producent pojazdów w Europie podniósł się po skandalu Dieselgate, w ubiegłym roku odebrał Toyocie pierwsze miejsce na świecie, ale analitycy skupili swą uwagę na odrodzeniu głównej marki w ocenie długofalowych perspektyw calej grupy.

Marka VW wypracowała zysk EBIT ok. 900 mln euro wobec 73 mln przed rokiem, wykorzystując udane premiery nowych modeli, zwłaszcza Tigyuana i dzięki solidnym wynikom w Europie Zachodniej.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama