To najwyższa sprzedaż produkowanych przez koncern tego typu samochodów. Model Leaf stał się najpopularniejszym bezemisyjnym autem na świecie. Jego sprzedaż w Europie wzrosła w 11 proc. w ujęciu rok do roku, a w przypadku modelu e?NV200 wzrost okazał się jeszcze wyższy i wyniósł 19 proc.
Najważniejszym rynkiem dla marki jest Wielka Brytania, gdzie w marcu sprzedano prawie 34,5 tys. nissanów (176,8 tys. w całym 2016 roku). Kolejne rynki to Rosja i Francja ze sprzedażą w marcu odpowiednio 11,7 i 11,6 tys., a następnie Niemcy i Włochy – po 9 oraz 8,7 tys. W ub. roku Nissan sprzedał na wszystkich rynkach europejskich łącznie 756,8 tys. samochodów (wraz z marką Datsun), o 2,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Do rosnących wyników sprzedaży przyczyniło się wprowadzenie nowego modelu Micra w marcu, a także mocna oferta crossoverów obejmująca modele X?Trail, Juke oraz Qashqai. Ten ostatni, którego wybrało ponad 270 tys. klientów okazał się najpopularniejszym modelem marki.