EBITDA grupy w I kwartale br. wzrosła o blisko 44 proc. osiągając poziom 38,1 mln zł. Na poziomie wyniki netto grupa zanotował stratę netto na poziomie 11,2 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 265,95 mln zł, co oznacza wzrost o 7,6 proc. licząc rok do roku.
- Pozytywna koniunktura gospodarcza w krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej, zwiększony popyt na usługi hotelarskie, jak również liczne oferty promocyjne i elastyczna strategia cenowa dostosowana do aktualnych warunków na poszczególnych rynkach, przyczyniły się do wzrostu frekwencji oraz średniej ceny za pokój, a w efekcie przychodu na jeden dostępny pokój w hotelach Grupy. W okresie trzech miesięcy 2017 roku przychód przypadający na 1 dostępny pokój w hotelach własnych grupy Orbis wyniósł 126,7 zł, czyli był o 9,5 proc. wyższy w porównaniu do danych 'like-for-like' za I kwartał 2016 rok. W analizowanym okresie klienci hoteli grupy Orbis zapłacili średnio 212,1 zł za pokój, tj. 3 proc. więcej niż w I kwartale ubiegłego roku. Ponadto, w okresie od stycznia do marca 2017 roku odnotowano wzrost poziomu obłożenia hoteli własnych w stosunku do danych za I kwartał 2016 roku o 3,5 pkt proc.. do poziomu 59,7 proc. - wyjaśniono w opublikowanym raporcie.