Reklama

Orbis sprostał oczekiwaniom

Wyniki kwartalne hotelarskiej grupy okazały się zbieżne z oczekiwaniami rynku.

Publikacja: 27.04.2017 11:38

EBITDA grupy w I kwartale br. wzrosła o blisko 44 proc. osiągając poziom 38,1 mln zł. Na poziomie wyniki netto grupa zanotował stratę netto na poziomie 11,2 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 265,95 mln zł, co oznacza wzrost o 7,6 proc. licząc rok do roku.

- Pozytywna koniunktura gospodarcza w krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej, zwiększony popyt na usługi hotelarskie, jak również liczne oferty promocyjne i elastyczna strategia cenowa dostosowana do aktualnych warunków na poszczególnych rynkach, przyczyniły się do wzrostu frekwencji oraz średniej ceny za pokój, a w efekcie przychodu na jeden dostępny pokój w hotelach Grupy. W okresie trzech miesięcy 2017 roku przychód przypadający na 1 dostępny pokój w hotelach własnych grupy Orbis wyniósł 126,7 zł, czyli był o 9,5 proc. wyższy w porównaniu do danych 'like-for-like' za I kwartał 2016 rok. W analizowanym okresie klienci hoteli grupy Orbis zapłacili średnio 212,1 zł za pokój, tj. 3 proc. więcej niż w I kwartale ubiegłego roku. Ponadto, w okresie od stycznia do marca 2017 roku odnotowano wzrost poziomu obłożenia hoteli własnych w stosunku do danych za I kwartał 2016 roku o 3,5 pkt proc.. do poziomu 59,7 proc. - wyjaśniono w opublikowanym raporcie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama