Reklama

Roaming w Unii Europejskiej – jakie ceny od 15 czerwca

Nie więcej niż 30 groszy za minutę rozmowy wychodzącej, 20 groszy za wysłany SMS i maksymalnie 21 groszy za 1 MB transmisji danych – płacimy od dziś używając komórki w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Część operatorów, w tym najwięksi, pozwala korzystać w roamingu z usług krajowych pakietów usług i abonamentów. Ale nie z internetu.

Aktualizacja: 15.06.2017 21:03 Publikacja: 15.06.2017 20:11

Roaming w Unii Europejskiej – jakie ceny od 15 czerwca

Foto: 123RF

W czwartek 15 czerwca 2017 roku w życie weszły przepisy unijne wprowadzające na terenie Wspólnoty zasadę „roam like at home” (RLAH), zgodnie z którą za telefon komórkowy używany w podróży po krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego zapłacimy tyle, co nie ruszając się z kraju.

Jak pisaliśmy „Rzeczpospolitej”, duzi operatorzy w Polsce początkowo mieli własny pomysł na wdrożenie w życie zasady RLAH. Ostatecznie jednak, przynajmniej na razie, telekomy obsługujące prawie 99 procent wszystkich użytkowników usług mobilnych w kraju zastosowały się do zasady RLAH. Zrobiły to nie od razu i w różny sposób (Plus wprowadził promocję, a nie zmiany w cenniku), ale z punktu widzenia użytkownika efekt jest podobny u każdego z nich.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Biznes
Kreml zagrabia kolejne firmy. Teraz kraby i przekąski będą zarabiać na wojnę
Biznes
Kogo boi się Roman Abramowicz? Jego superjachty dostały systemy obrony rakietowej
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Bartłomiej Babuśka został nowym prezesem ARP. Zastapił Wojciecha Balczuna
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama