Umowa między firmami ma zostać sfinalizowana do połowy września. Uwzględniona w transakcji wartość polskiej firmy to 16 mln euro. Dzięki temu partnerstwu marka SMSAPI należąca do ComVision chce przyspieszyć proces wchodzenia na kolejne europejskie rynki.
W czerwcu obie spółki podpisały list intencyjny w sprawie dołączenia SMSAPI do grupy Link. Warunkiem finalizacji transakcji, jest satysfakcjonujący wynik due diligence oraz zgoda rady nadzorczej Link.
Firma ComVision została założona w Gliwicach w 2004 przez Marka Bardzińskiego i Grzegorza Łysiuka. Spółka jest właścicielem marki SMSAPI, platformy do masowej wysyłki wiadomości SMS, MMS i VMS, której udział w polskim rynku wynosi 40 proc. SMSAPI obsługuje blisko 6 tys. aktywnych polskich i zagranicznych klientów. Wśród klientów platformy znajdują się agencje marketingowe, urzędy oraz firmy korzystające z komunikacji SMS ze swoimi klientami.
- Norweska grupa doceniła szereg naszych rozwiązań m.in. technologicznych, który planują w szybkim czasie wdrożyć w innych krajach, w których działa. Dzięki tej zmianie nasi obecni i przyszli klienci zyskają dostęp do najnowszych rozwiązań komunikacyjnych jak np. RCS. Jako lider marketingu SMS w Polsce szukamy nowych rynków i wyzwań. Dołączenie do Link Mobility Group jest okazją do dalszego rozwoju naszej firmy, i to w ramach dynamicznie rozwijającej się międzynarodowej grupy. Chcemy wnieść wartość dodaną w postaci naszych rozwiązań, jak i czerpać z wiedzy i doświadczenia norweskiej spółki - mówi Wojciech Kaczmarek, prezes SMSAPI.
- To kolejny milowy krok w rozwoju Link w kierunku stworzenia lidera komunikacji SMS w Europie – mówi Arild Hustad, CEO Link Mobility Group. Polski rynek rozwija się dynamicznie, a sama firma ComVision posiada bardzo dobrze rozpoznawalną markę SMSAPI. Świadczy to o dużej skalowalności rozwiązania i będzie ono przez nas implementowane na innych rynkach. Dzięki silnej pozycji marki SMSAPI będziemy mieć także możliwość wdrożenia naszych innowacyjnych rozwiązań na rynku polskim.