Oba kraje opracują do połowy 2018 r. mapę drogową prac projektowych nad nowym myśliwcem. Uzgodniono także opracowanie ram współpracy nad następnym modelem śmigłowca ataku Tiger i taktycznymi pociskami powietrze-ziemia. Z dokumentu wynika też, że oba kraje będą pracować razem nad zamówieniem naziemnych systemów pola walki, m.in. ciężkich czołgów i artylerii, a kontrakt ma być podpisany przed uruchomieniem w 2019 r. projektu Eurodrone pod kierunkiem Niemiec.
Projekt produkcji samolotu bojowego kończy rozłam, do jakiego doszło gdy Francja wycofała się w latach 80. z prac nad Eurofighterem i uruchomiła produkcję własnych myśliwców Rafale w formie Dassault Aviation. Dokument stwierdza, że nowa maszyna, która zdaniem analityków może być kombinacją samolotu pilotowanego przez człowieka i bezzałogowego, zastąpi oba myśliwce: Eurofightera i Rafale.
Nie podano tylko, jaką rolę — o ile w ogóle — odegra w pracach nad następcą obu myśliwców W. Brytania, ważny producent sprzętu wojskowego w Europie i partner Niemiec, Hiszpanii i Włoch od Eurofightera.
Europa używa obecnie trzech rodzajów myśliwców: Typhona, Rafale i szwedzkiego Gripena, a wielu analityków uważa, że w przyszłości będzie miejsce tylko dla jednej maszyny z powodu ograniczeń budżetowych i ogromnych kosztów projektowania.