Pierwsze elektryczne ciężarówki Daimlera

Daimler ogłosił, że firma kurierska UPS będzie pierwszym w USA klientem jego ciężarówek na baterie eCanter; obiecał zwiększyć w ciągu 2-3 lat produkcję w miarę dostępu do tańszych i wydajniejszych baterii

Aktualizacja: 16.09.2017 12:00 Publikacja: 16.09.2017 09:14

Mitsubishi Fuso eCanter

Mitsubishi Fuso eCanter

Foto: Bloomberg

Rynek elektrycznych ciężarówek średniej i dużej wielkości jest w powijakach. Daimler, Navistar, Tesla i wielu wchodzących w tej segment ścigają się w pokonaniu wyzwania, jakim jest zamiana silników Diesla bateriami.

- Gra zaczęła się — stwierdził szef Daimler Truck na Azję, Mark Llistosella. Fuso eCanter jest dość małym miejskim samochodem dostawczym, ale Llistosella zapowiedział większe ciężarówki klasy 7 i dał do zrozumienia, że Daimler pokaże na salonie w Tokio w październiku większa ciężarówkę elektryczną.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa
Biznes
Będą cła na nawozy z Rosji i Białorusi. Grupa Azoty częściowo zadowolona
Biznes
Cyfrowy Polsat w I kw. 2025: rachunki rosły wolniej. Telewizja rozkwitła
Biznes
Dług publiczny bije rekordy. Rosja kusi Trumpa surowcami krytycznymi
Biznes
Cyfrowa ochrona dziurawa jak sito. Gdzie jest najgorzej?