Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Artur Białkowski: Chory pracownik to strata dla pracodawcy i gospodarki

Zapewniając właściwą opiekę medyczną pracodawcy są w stanie zaoszczędzić 726 zł na każdym pracowniku. W skali Polski mówimy o 12 mld zł – mówi Artur Białkowski, wiceprezes Medicover, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 31.10.2017 13:42 Publikacja: 31.10.2017 11:55

#RZECZoBIZNESIE: Artur Białkowski: Chory pracownik to strata dla pracodawcy i gospodarki

Foto: Rzeczpospolita

Dane ZUS pokazują, że w 2016 r. Polacy byli na zwolnieniach lekarskich 220 mln dni. - Ta absencja powoduje duże straty dla przedsiębiorców i gospodarki – stwierdził Białkowski.

Ostatni raport Medicover powstał na podstawie danych 250 tys. pracowników i skupił się na 7 najczęściej występujących problemach zdrowotnych. - Mówimy o nadciśnieniu, cukrzycy, astmie, bólach pleców czy infekcjach dróg oddechowych – wyliczył gość.

Przyznał, że największym problemem pracodawcy i gospodarki jest koszt absencji. - Jest też nowe zjawisko, tzw. prezenteizm, czyli nieefektywne bycie w pracy. Jeśli przychodzimy do pracy chorzy to nasza efektywność jest ograniczona. Co gorsze, zarażamy innych i powodujemy, że absencja rośnie – tłumaczył Białkowski.

Medicover w raporcie patrzy z perspektywy tego ile, zapewniając właściwą opiekę medyczną, są w stanie zaoszczędzić dla pracodawcy.

Reklama
Reklama

- Są to oszczędności rzędu 726 zł na każdego pracownika w skali roku. Przekładając to na gospodarkę Polski mówimy o 12 mld zł oszczędności, które moglibyśmy wygenerować – wyliczył.

Tłumaczył, że długa nieobecność w pracy generuje straty wynikające z absencji. - Dbamy o to, żeby chory pracownik szybko otrzymał opiekę medyczną. Dzięki temu nie rozwija powikłań i jego proces leczenia jest dużo krótszy - mówił Białkowski.

- Dajemy szansę pracownikom leczenia się szybciej i o dowolnej porze dnia i tygodnia. Telemedycyna w naszej firmie jest dostępna nawet w soboty i niedziele – dodał.

Na sezon zwiększonych zachorowań stworzono usługę Medicover Express. - Pozwalamy szybciej dostać się do lekarza i zapewnić te wizyty większej grupie pacjentów – mówił gość.

- Oczywiście, kiedy mamy falę zachorowań i 5 razy więcej pacjentów niż normalnie, nie jesteśmy w stanie otworzyć 5 razy więcej klinik. Ale dzięki wspomniane usłudze jesteśmy w stanie przyjąć dużo więcej pacjentów. Pacjenci dostają się tego samego dnia, najpóźniej następnego do lekarza. Rozpoczynają proces leczenia, nie rozwijają powikłań i szybciej wracają do zdrowia. Zadowolenie pacjentów z tej usługi jest bardzo wysokie – dodał.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama