Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Jolanta Kreczmańska: Burzymy wszelkie wyobrażenia o grzejnikach

Jak ktoś wchodzi do naszych salonów jest zadziwiony, że takie rzeczy w grzejnikach są – mówi Jolanta Kreczmańska, właścicielka salonów sprzedaży KALMAR, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 01.12.2017 12:07 Publikacja: 01.12.2017 11:50

#RZECZoBIZNESIE: Jolanta Kreczmańska: Burzymy wszelkie wyobrażenia o grzejnikach

Foto: tv.rp.pl

Gość sprzedaje grzejniki dekoracyjne, które nie wyglądają jak grzejniki. - Imitują półki, lustra, grafiki na ścianie - mówiła Kreczmańska.

- W Polsce mamy 9 własnych salonów sprzedaży w największych miastach. Poza tym sieć partnerów w innych miastach – dodała.

Prawie wszystkie sklepy są w centrach handlowych. - Większość zakupów klienci robią w weekendy. Zakaz handlu w niedzielę na pewno będzie miał na nas wpływ. Pewnie nie tak duży jak na produkty, które klienci kupują przy okazji, jak ubrania, książki, kosmetyki czy zabawki - tłumaczyła Kreczmańska.

Zdradziła, że sobota i niedziela to ponad połowa obrotu tygodniowego.

Reklama
Reklama

Przyznała, że brak stabilności przepisów doskwiera firmom zajmującym się dystrybucją i sprzedażą. - Co roku dowiadujemy się o nowych rzeczach, a to kosztuje. Trudno w dłuższej perspektywie zaplanować jakąś rentowność – oceniła.

Szacuje się, że w Polsce sprzedaje się ok. 650 tys. sztuk grzejników łazienkowych rocznie, z czego 20 proc. to są grzejniki dekoracyjne łazienkowe, takie, które kosztują powyżej 1 tys. zł. Ponadto jest ok. 20 tys. grzejników dekoracyjnych pokojowych.

- Prowadzę firmę 26 lat. Mieliśmy duży boom, gdy wiele osób budowało swoje domy. Potem ten rynek bardzo wyhamował. W ostatnich 7 latach widać niewielki wahania na rynku, 3-4 proc. w górę lub w dół. Nie ma żadnego impulsu rozwojowego. A nawet brak poczucia stabilności obywateli wpływa negatywnie na decyzje o budowaniu domów - mówiła Kreczmańska.

- Naszym głównym klientem są projektanci wnętrz, a nie hydraulicy. Widzimy, że Polacy coraz częściej korzystają z projektantów i odważniej kreują swoje wnętrza – dodała.

 

Firma gościa jest wyłącznym dystrybutorem kilku włoskich marek na Polskę. - Mamy też własne zastrzeżone w Europie wzory, które zlecamy. To robią fabryki w Polsce i za granicą – mówiła.

Reklama
Reklama

Podkreśliła, że jak w każdym biznesie istotny jest pomysł i kreatywność. - Mamy wielu naśladowców, ale ciągle musimy coś wymyślać, żeby być przed nimi – stwierdziła.

- Ważna też jest wytrwałość. Odwaga, rozwaga i zacięcie – dodała.

Kreczmańska zaznaczyła, że raczej nie będzie nowych salonów w kolejnych miastach Polski. - Będziemy budować sieć dystrybucji. Na pewno będziemy wychodzić za granicę z własnymi produktami i marką. Mamy bardzo dobrą relację jakości do ceny i możemy tym wiele zwojować – oceniła.

- Najpierw myślimy o Skandynawii, Anglii. Kierunki w których możemy znaleźć uznanie dla dobrego designu. Najbliższe 3 lata spowodują dużą zmianę – dodała.

Gość jest wiceprzewodniczącą Związku Harcerstwa Polskiego.

- Zostałam przedsiębiorcą dlatego, że byłam harcerką. Nauczyło mnie to bardzo dużo samodzielności, samodzielności, robienia czegoś z niczego, odwagi w podejmowaniu wyzwań. Kiedy inni koledzy na studiach jeździli na wakacje, wraz z mężem założyliśmy firmę, gdzie mocno zaprocentowało to, co wynieśliśmy z harcerstwa – tłumaczyła.

Reklama
Reklama

- Kilka godzin dziennie poświęcam na harcerstwo. Mam poczucie, że zostawiam po sobie ślad, coś staje się lepsze, więcej młodych ludzi będzie wychodziło w świat z odwagą i poczuciem konkretnego systemu wartości - dodała Kreczmańska.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama