fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media

Infrastrukturalna zapaść

Tomasz Pietryga
Fotorzepa, Ryszard Waniek Rys Ryszard Waniek
Autorski przegląd prasy
Za rok, 8 czerwca 2012 roku rozpocznie się Euro 2012. "Trudno się chwalić reprezentacją, ale jeszcze gorzej jest z terminową budową stadionów i autostrad" - pisze Polska The Times. O problemach infrastrukturalnych wspominają wszystkie dzienniki.
"Pod koniec czerwca do Sejmu trafi kolejny raport Najwyższej Izby Kontroli dotyczący przygotowań do Euro 2012. Znajdą się w nim informacje o nieprawidłowościach nieznanych dotąd opinii publicznej" - dowiedział się nieoficjalnie dziennik "Polska The Times".
Już poprzedni raport NIK z ubiegłego roku był bardzo krytyczny wobec spółki PL.2012, której zarzucono niegospodarność, nadmierny wzrost wydatków i rozrost kadry kierowniczej. Kontrolerzy stwierdzili też wtedy opóźnienia aż 41 procent inwestycji związanych z Euro 2012. Informator gazety "Polska The Times" mówi, że tegoroczna kontrola nie przynosi jak na razie wyników świadczących o poprawie sytuacji.
O problemach infrastrukturalnych pisze też "Dziennik Gazeta Prawna", który wraca do  kłopotów  z budową odcinka autostrady A2. Chińska Firma Covec powinna zapłacić 741 mln zł odszkodowania za niedokończoną budowę autostrady. Rzecz w tym, że nie ma żadnego majątku w Polsce, a jej gwarancje bankowe opiewają na zaledwie 130 mln zł.
DGP przypomina, że twardą reakcję na zatrzymanie budowy A2 zapowiedział premier Donald Tusk, a urzędnicy GDDKiA oficjalnie już poinformowali, że w takim przypadku będą dochodzić od firmy astronomicznej kary.
Tymczasem z informacji zebranych przez dziennik wynika, że to jednak puste groźby. Chińska firma nie dysponuje takim majątkiem.
Wygrywając przetarg w 2009 r. przedstawiła gwarancje bankowe na kwotę... 130 mln zł. „Gdzie był wtedy minister Cezary Grabarczyk i służby, które miały obowiązek dokładnie prześwietlić Chińczyków? - pyta były minister infrastruktury Jerzy Polaczek. Polski przedsiębiorca powiedział „DGP", że w Szanghaju i Pekinie nie mógł znaleźć siedziby spółki. Gazecie zaś nie udało się dodzwonić pod chińskie numery telefonu podane na oficjalnej stronie COVEC.
Ale to jeszcze nie wszystko.
Od drogowego koszmaru, który czeka nas w wakacje rozpoczyna także "Rzeczpospolita". W 400 miejscach rozkopane są drogi, 1400 km torów jest w remoncie. Sparaliżowany został kręgosłup komunikacyjny kraju, bo prace trwają na wszystkich kluczowych trasach łączących południe z północą Polski.
Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA