fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Sport

Poradnik kibica

www.lorenzo.fr

1. Konkurs „Bez zrzutek – im szybciej, tym lepiej"

Zawodnik ma do pokonania 8 – 12 kolejno ponumerowanych przeszkód.
Błędami w konkursie są:
Błędy, które powodują eliminację z konkursu, to:
Zwycięża zawodnik, który otrzymał najmniejszą liczbę punktów karnych.
W przypadku równej liczby punktów karnych otrzymanych przez przynajmniej dwóch zawodników o pierwszym miejscu zadecyduje krótszy czas przejazdu.
Uwaga: W konkursach tych może się odbyć rozgrywka o pierwsze miejsce.

2. Konkurs „W dwóch fazach"

Jest to konkurs – zgodnie z nazwą – rozgrywany w dwóch fazach. Na torze ustawionych jest 13 przeszkód. Pierwsza faza konkursu rozgrywana jest na przeszkodach od 1. do 8., a druga – od 9. do 13. Pomiędzy pierwszą i druga fazą znajduje się linia mety pierwszej fazy i startu drugiej. Zawodnik, który przejechał pierwszą fazę bezbłędnie, może kontynuować jazdę w fazie drugiej. Jeżeli jednak w przejeździe pierwszej nastąpił jakikolwiek błąd, zawodnik otrzymuje sygnał o zakończeniu przejazdu po skoczeniu przeszkody 8. i przerywa przejazd po minięciu mety pośredniej. Każda z faz konkursu może mieć podaną osobno normę czasu, której przekroczenie jest karane. Błędy w tym konkursie są zaliczane tak samo jak w konkursie nr 1.
Błędy, jeżeli miały miejsce w pierwszej fazie, nie pozwalają kontynuować fazy drugiej.
Uwaga: W konkursie nr 4 błędy popełnione przez zawodnika w drugiej fazie konkursu przeliczane są na sekundy karne. Każda zrzutka to 3 sekundy doliczane do czasu przejazdu zawodnika.

3. Konkurs „Zwycięzcy grup walczą ze sobą"

Zawodnicy zapisani do konkursu są podzieleni na dwu- lub trzyosobowe grupy.
W pierwszym przejeździe wyłaniani są zwycięzcy poszczególnych grup.
W drugim przejeździe startują tylko oni. Zawodnicy otrzymują punkty karne tak jak opisano w punkcie 1.

4. Konkurs „Sześć przeszkód"

Na parkurze znajduje się sześć przeszkód podzielonych na dwie grupy po trzy przeszkody. W konkursie tym nie mierzy się czasu przejazdu. Zawodnicy kolejno przejeżdżają parkur, a ci, którzy nie popełnili błędu, przechodzą do następnej tury. Każda z nich zawiera przeszkody o podwyższonej wysokości. Zawodnicy, którzy popełnili błędy, nie przechodzą do następnej tury. Rozgrywane są maksymalnie cztery rozgrywki. Konkurs może się zakończyć wcześniej, jeśli zostanie wyłoniony indywidualny zwycięzca. Gdy w czwartej rozgrywce taki sam wynik osiągnie więcej niż jeden zawodnik, nagrody przyznawane są ex aequo.

5. Konkurs „Kto skoczy najwyżej"

Konkurs ten nazywany jest potęgą skoku. Rozgrywany jest na maksymalnie czterech przeszkodach. Po konkursie podstawowym następują maksymalnie cztery rozgrywki na podnoszonych przeszkodach. Na parkurze są dwie przeszkody. Główną jest mur, który – podnoszony w każdej rozgrywce – stanowi najbardziej atrakcyjny element toru. Należy pamiętać, że zawodnik musi prawidłowo pokonać nie tylko mur, ale każdą z przeszkód. Zawodnicy, którzy popełnili błędy, nie przechodzą do następnej rozgrywki.
 
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA